• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kille i Skåne söker friluftsvänner

ring mej 0732-070031 (likasinnad)

Stiffmeistern; sa:
Tjena.

Är en kille från Skåne (Perstorp) som söker efter friluftsvänner.
Är 40 år med ordnat levene, tjej, hus, arbete och massor med friluftsgrunkor som nu legat och samlat damm länge nog.
Gillar MTB, vandring, långcykling, kajakpaddling, har 2 st så det går fint att låna den ena.
Hoppas det finns någon annan på denna breddgrad som är sugen på att paddla i Raslången eller någon Å, cykla och vandra på Söderåsen, kust till kustleden eller andra roliga äventyr. Just nu planerar jag att cykla till friluftsmässan i Bodafors (25 mil) som är 7-9 maj. Tänkte ta 3 dagar på mig för att njuta av naturen på vägen dit.
 
Mailinglista

Inga människor verkar ta några initiativ, så då gör jag det. Om jag får fem eller fler intresseanmälningar i form av svar här startar jag upp en mailinglista för utemänniskor i eller nära Skåne att diskutera gemensamma uteaktiviteter på. Hur det sen utvecklar sig beror på de som går med.
 
Jag är gärna med på mailinglistan även om tiden inte riktigt räckte till för att odla friluftskontakter i våras....

/Andreas
 
Maillista

Jag är gärna med på en lista (och på aktiviteter). Dock är jag ganska ny när det gäller friluftsliv, och ny i länet, så jag kommer inte att ha en massa bra idéer att bidra med.

Anna (i Lund)
 
HejHej

Hej allihopa!

Om det blir något av med den här mailing listan skule jag också väldigt gärna vilja komma med på den. har precis flyttat in till Kristianstad och börjat arbeta. Jag och min flickvän skulle mycket gärna vilja komma ut och även träffa nya människor. Hör gärna av er!
 
Jag är just nyinflyttad till Hässleholm och är jätte på den här mailinglistan. Älskar friluftsliv i alla dess former och önskar träffa likasinnade så detta låter kanon!.

Hoppas vi syns //Fredrik
 
Mail lista

Hej Filip,

Är gärna med på din mail lista över friluftsfolk i Skåne. Tyvärr går det inte att kontakta dig via email på siten.

Kan du ändra denna inställning så ska jag skicka dig min mail

Mvh
Tobias
 
Re: Mail lista

Tobias B; sa:
Hej Filip,

Är gärna med på din mail lista över friluftsfolk i Skåne. Tyvärr går det inte att kontakta dig via email på siten.

Kan du ändra denna inställning så ska jag skicka dig min mail

Mvh
Tobias

Det är ju inte direkt så att du föregår med gott exempel :c) Du vill ju inte heller få mail.

Hur det är så behöver man inte kontakta mig för att gå med i listan, man kontaktar mailinglistan direkt, via epost. En riktig mailinglista fungerar så att man går ur och in i den genom att skicka mail.

Då jag tycker mig ha fått tillräckligt med intresseanmälningar tänker jag nu öppna upp en mailinglista. Första steget är att hitta en host, troligtvis blir det på datorföreningen i min gamla högskola. När listan finns kommer jag att lägga upp adressen här.
 
Hej alla vänner.

Jag har nu ordnat med en mailinglista, och den går att gå med i. Listan ligger på min gamla högskolas datorförening, därav den något udda domänen.

För att undvika spam så obfuskerar jag adressen nedan. Den som avkodar adressen och lägger ut den på en websida kommer att kölhalas under en kanadensare. Adressen är:

ute-listan nalle
snabel-a nalle
fukt nalle
punkt nalle
bsnet nalle
punkt nalle
se nalle

Ta bort alla nallar och radbrytningar så får ni adressn som ni kan skicka mail till. För att gå med, lägg till

-request

mellan ute-listan och @ (inga mellanslag i adressen)

samt skriv

subscribe

i subjektraden.

Stanna sedan kvar vid ditt mailprogram. Du kommer att få ett mail du skall besvara för att gå med, följ instruktionerna, de är inte svåra, men kräver engelskkunskaper.

Processsen för att gå ur är den samma, men skriv "unsubscribe" i stället för subsribe i subjektraden. Vill man få sin adress blockad så att den inte kan gå med är det bara att maila mig personligen, så ordnar jag det. Adressen är densamma som mailadressen, men "fille" i stället för "ute-listan".
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jesperspappa Pappa med 5 årig kille söker likasinnad Träffar 0
Stiffmeistern Kille (gubbe) på 45 med son på 3 1/2 söker någon att utöva friluftsliv med. Träffar 0
Strupsi Naturintresserad kille i Västergötland söker likasinnad tjej Träffar 0
skogersson 18 kille i Blekinge söker friluft tjej Träffar 2
maarina Träffas i Skåne Träffar 4
MountainMama Friluftsvänner i Skåne! Träffar 2
Emkan Friluftsgrupp i Skåne Träffar 20
helfel Träningskamrat inför GMU Skåne Träffar 0
Koeus Utflyktssällskap i Skåne Träffar 0
Henke_ Vandra Skåne Träffar 2
Ante J Norra Skåne/Södra Halland Träffar 0
nanoonan Vandringskompisar i Skåne Träffar 0
andersss Skulle vara trevligt att träffa naturintreserade singlar i skåne. Träffar 0
majk_bee Friluftsliv vänner i Skåne Träffar 1
Makrofotografen Fotokompisar i Skåne Träffar 0
andersss singlar i skåne Träffar 0
gullankoko påskvandring.... skåne Träffar 1
gullankoko träffar i skåne...södra delen Träffar 1
j_stellan Nordvästra Skåne/Södra Halland Träffar 3
andreasl78 MTB Kompis Sökes i Östra Skåne Träffar 0
Karpaterna.se Vandringsträff i Skåne 25-26 augusti Träffar 3
krullan Friluftskompisar Hässleholm/Skåne Träffar 1
InlinesFreak Inlinesfreaks söker inlinesfreaks (Skåne) Träffar 1
dtakkunen Någon äventyrssugen person i skåne Träffar 0
lundatjejen Utflykter i Skåne Träffar 0
Barringer Lagkamrat sökes till Skåne adventure race Träffar 3
teresia Måla i skåne Träffar 0
6682 Friluftsliv i Skåne Träffar 0
jonnaj1 Söker vandrarvän, sommaren -16 Träffar 3
vandraren83 Friluftsintresserad man söker kvinnlig dito Träffar 0
tisca Friluftsintresserad i umeå söker bekantskaper Träffar 3
såg Söker ressällskap Träffar 0
Sveea Söker "friluftskompisar" i Gällivaretrakterna. Träffar 2
honken1 Söker friluftspartner Träffar 0
rockfotoemma Söker vänner för äventyr! Träffar 2
Tjejerna Två tjejer söker äventyr! Träffar 6
suneglunk Ny i Umeå -barnfamilj söker utevänner Träffar 0
Katty söker vandrings vänner i närhet av Örnsköldsvik Träffar 3
Mahija Söker nya vänner i Stockholm Träffar 18
sökaren2 söker mamman med 2 barn till Legoland o tillbaks 5-7 aug 2012 Träffar 0
mattias.rodehuser En ensam vandrare söker sällskap på tur Träffar 0
Nzuri Småfet 30-årig enbarnsmor söker... Träffar 0
Misstag 23-åring söker polare med liknande intressen! Träffar 1
Lokesnoke 21-åring söker friluftskompis... Träffar 6
Marped Söker likasinnade tjejkompisar. Träffar 0
aventyrare69 Söker friluftsvänner i Stockholmstrakten Träffar 0
Mangee 94:a söker friluftspolare! Träffar 9
Mia70 Söker nya seriösa vänner via IRL m.m.! Träffar 0
belone Söker likasinnad Träffar 2
jamen Enföräldersfamilj söker friluftsvänner Träffar 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.