karthållare?

GPS

Det är svårt att få plats med en kartbok om man inte sätter den framför styret t ex ovanpå en styrstångsväska.

En kartGPS kan du däremot få plats med på styret och kartan bläddar sig själv under färden och om du vill så vrids den så att du ser den framåt i färdriktningen.

Om du har en recumbent så är det lättare att ha en stor karthållare jag har sett sådana bilder men aldrig sett en sådan karthållare i verkligheten.

Skidorienterare har karthållare som man skulle kunna modifiera för cykelbruk. Det finns en bra orienteraraffär ovanför Kungsholms kyrka upp mot Kungsklippan.

Thure
 
Re: Karthållare

mellgren; sa:
Kika in på: http://www.nordenmark.com

De säljer karthållare till cykel för 575 kr inkl moms.


Ha´t gött!

tack för länken! dock tänkte jag mer som en korg. ska nog anvvända mig av europavägskartan, dvs. A4-format x 2... hmm... kanske blir svårt. tänkte dessutom mera ha den ovanpå framhjulet, lägnre ned, så den inte stör när man cyklar. Men å andra sidan jag kanske fixar det bra utan karthållare! :))
 
Inte min sajt

Tyvarr inte min sajt men imponerad och lite avundsjuk blir man och kollar man sa kanns det som om ens egen tumme sitter mitt i handen ;-)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.