kanonis utan snö ekoln

Område: Ekoln (Mälaren)
Ekoln har allt från tät snö på ca 1dm som är klart åkbar till perfekt blankis, det finns tex ett stort stråk mellan ekhagen vid fredrikslund över mot hammarskog som är 8-10 cm blankis, en bit längre åt sydväst ligger ett stort område med tunnare blankis var inte ute och körde på den men den var ca 5 cm i kanten , det finns även finare partier i nord sydlig riktning på östra sidan, jag körde inte ner till krusenberg men det hade nog varit möjligt.
Mikael v
 
plogat till hammarskog

Det gick bra att kryssa sig fram längs stråk av snöfri kärnis nästan hela vägen mellan Skaris och ett större snöfritt området mellan Flässjan och Koffsan. Där var isen 4-7cm, tunnast mot sydost. Frost gjorde det svårt att se tjockleken på många ställen, så det är nog klokt att vara försiktig. Jag var inte heller till krusenberg eftersom jag inte kunde hitta något stråk säker blankis södedut från morgahage/lillgrundet, men i morgon lär det inte vara något problem. Vid fyratiden fanns det en plogad bana mellan Skaris och Hammarskog.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.