• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kalymnos i september!

Hej!

Jag vill väldigt gärna komma iväg på en veckas sportklättring till Kalymnos, typ slutet september men behöver då uppenbarligen en repkompis! Jag heter Stephan,32 år och har klättrat i 4 år, kör blandat sport, boulder och trad. Onsightar det mesta upp till 6b och har redpointat 8-. Är en vettig person som åker(förhoppningsvis) för klättring 100% och lite sol, bad och gott käk däremellan.
Jag har redan kollat på flyg från Arlanda till Kos som ligger på 2500kr. För en vecka kan man klara sig på under 5000kr inkl. allt om man är lite sansad med pengarna. Jag var på Kalymnos ifjol och tyckte det var ett kanonställe; superb klättring, enkelt att hitta, direkt vid havet, trevligt folk och god mat!

Låter det som något? Hör av dig!(fort!)

Crimpa hårt, Stephan
 
vore kul

hej!

Låter som en bra flykt och samlande av nya krafter innan "höstdepressionen" bryter ut helt. ;)

Jag har tyvärr klättrat väldigt lite i år och inte klättrat ute alls. Därför skulle jag tycka det vore kul att komma iväg. Plus att jag funderat på en restresa i september/oktober. Men jag leder inte. Och min klätternivå ligger nog höga 5 just nu. Men jag har tänkt försöka klättra på nu inne (om någon av mina klätterbekanta kan göra mig sällskap)och komma ut någon helg. Du kanske vill ha med dig någon /några som är mycket bättre klättrare, vilket jag förstår.Hur som helst vill jag bara meddela att jag eventuellt kan vara en repkompis.

/tarja
 
Fortfarande intresserad?

Hej Tarja!

Jag har tänkt åka till Kalymnos 29 september med hemresa den 6 oktober. Så här är läget: Jag hade tänkt åka med en kompis och jag har redan bokat biljetter. Nu är det så att han bröt handen för någon dag sedan så nu är han borta från klättring ett bra tag. Så är du fortfarande intresserad så finns biljetten klart; går från Arlanda till Kos 07.05 den 29/9. Hemresa är då den 6/10 23:35. Flygresa tur o retur med avbeställningsskydd kostar 2598SEK. Sedan tillkommer logi och jag fick precis ett mail från hotellet jag bodde på förra året; hans engelska är ganska dålig men som jag fattade det så kan vi få rum för 9 euro per person per natt. Tillkommer gör mat och andra utgifter. Om man är riktigt snål kan man nog klara sig runt 4000SEK men räkna med runt 5000SEK. När det gäller klättring så är jag bara ute efter att klättra; om inte du vill leda så leder jag. Det är självklart OK att köra lättare leder så länge du tycker det är OK att köra lite tuffare ibland eller i alla fall säkra.
Jag vet att det är kort varsel, men låter det som något så skulle det vara kul att komma iväg. Hör gärna av dig på min mail sszollos@hotmail.com eller kanske ännu hellre ring hem 054-182849(oftast kvällstid efter 21.00) eller mobilen 0705-807373. Det skulle vara jättebra om du kunde höra av dig snabbt ifall du är intresserad så behöver jag inte avboka den andra biljetten! Har du andra frågor så hör av dig!

Ha det bra,

Stephan
 
Halloj Stephan!

Jag och min sambo planerar en tur dit i Juli...jepp i värmen! Har inte varit på kalymnos förut...kan du rekomendera det där hotellet du pratar om för ca 9 euro per natt? ANdra rekomendationer, som tex var det är lämpligt att bo? Hur lång tid tar det att köra runt till de olika "crag´arna"...ska man hyra bil? ..eller cykel???

Tacksam för lite guidance!

Annelie
 
Kalymnos

Hej!

Jag kommer inte ihåg namnet på hotellet men mannen som driver stället heter Sakis Sisois. Det ligger i Massouri och är det bästa stället att bo på(tycker jag). Jag kanske är övertydlig men när jag åkte var det ca 15 euro för ett rum per natt. Detta kan självklart ha gått upp en del sedan sist...Googla på kalymnos+climbing så hittar du en sida med massa info inkl hotell. Man kan gå till ett fåtal crags från Massouri men jag råder er att hyra scooter(under 10 euro per dag om ni hyr för en vecka). Med scooter kommer du till 90% av cragsen inom en halvtimma, de flesta inom en kvart.
MEN, i juli. Prepare for HEAT!! Leta skugga och försök klättra så högt upp som möjligt.

Lycka till,

Stephan
 
...ah Schysst....sakis är En Av Mina Sparade Links. Tyckte Det Såg Toppen Ut! Det Var Dina 9 Euro Som Fick Mig Att Sukta Efter Något Annat. Tack!
Ja, Juli är Enda Tiden Vi Kan Få Till En Tur Ihop. Sambon är Från Queensland Och älskar Värme....vi Har Läst Oss Till Att Det Finns En Del Grottor Och Andra Väggar I Skugga. Annars Får Man Väl Ta Pannlampan Med! :0)
 
fått sällskap?

Hej!

Har du fått sällskap?

Har just kommit hem från El Chorro och är rejält sugen på att sticka iväg igen (om plånboken nu tillåter...)

Bor du i k-stad?

/anna
 
El Chorro

Hej!

Har du fått sällskap?

Har just kommit hem från El Chorro och är rejält sugen på att sticka iväg igen (om plånboken nu tillåter...)

Bor du i k-stad?

/anna

Hej
Måste fråga Hur var El Chorro? Mäniskorna, resan, klättringen, mat och boende? Vi har funderingar på att resa ditt i Jul/Nyår.
Lycka till med klättringen
Johan
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.