Kajakmässa

Jag har berört frågan tidigare!!. När är tiden mogen att vi drar startskottet för en renodlad kajak- och kanotmässa?. Med det tilltagande intresse som dessutom växer för varje dag så borde tiden vara mogen snart, mycket snart!!!.

Har ni tips och idéer var man skulle kunna köra en sådan mässa?. Stockholm (Djurgården)?, bra med tanke på närheten till vatten. Eller ute i landet?. Kom med tips och idéer!!!.
 
Absolut ska vi ha det!
Allt som behövs är ju en stor gräsplätt vid vatten, ska det vara så svårt att hitta?
Sen vill väl alla försäljare sälja så det är bara för dom att ta med stora kajaklasset och komma dit och visa upp sig, helt osvårt.
Har hört talas om något liknande som ska finnas varje vår vid Sandviken utanför Gävle men jag vet inte något närmare. Kan ju kolla med kajakfolk där uppe och se om det blir i vår igen.

Magnus Fisher drog ju ihop nåt sånt i höstas och ville göra det igen i vår, alla som ville fick komma och ta med sin kajak till Brunnsviken, sen finns det många kajaker att titta på och prova. Om handlarna inte vill vara med kan vi väl ordna det själva!
Jag kan ta med 2 olika måsar, möjligen en nybyggd canadick också.




JL
 
Kanotmässa den 13-14 september

Den 13-14 september planerar vi en kanotmässa i samband med en ny tävling som heter Stockholm Kanot Maraton. Mässan pågår under båda dagarna och själva tävlingen går under söndagen. Tävlingen har två klasser, 20km och 40km, med starter ute vid Värmdö och mål vid Sjöhistoriska museet på Djurgården. Alla kanotister är välkomna i såväl K1:eek:r, K2:eek:r och C2:eek:r. Tanken har vuxit fram hos oss i tävlingsledningen eftersom det under lång tid har saknats en breddtävling inom kanot på östkusten.
Mässan tänker vi oss antingen inomhus på Sjöhistoriska museet eller i stora tält i direkt anslutning till byggnaden.
Har ni frågor eller känner att ni vill hjälpa till - hör gärna av er till oss på staffan@kanotmaraton.com
Vi kommer att finnas på Vildmarksmässan vid C2-montern!

/Staffan Gustafsson
 
Västkusten

Det finns redan ett embryo till mässa här på Västkusten. I alla fall är det många kajakister som samlas där, men det har varit lite sviktande intresse under några år tydligen.

http://www.orust-kajak.se/stockentraffen.html

http://www.mkk.m.se/langfard/symposium20.shtml

Om bara fler vore intresserade och det dessutom gick att få dit utställare skulle mässan vara ett faktum. Jag antar att om många anmäler sitt intresse eller uttrycker det på något sätt till Orust Kajak ökar chanserna att de orkar stöpa om det till en regelrätt mässa, eller vad det nu skall kallas. Kajakister kanske inte lockas till en mässa utan snarare en mindre pretentiös "träff", men då gärna med utställare och kanske föredrag.

Kalle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
oavsett.vad Kajakmässa i Västerås i helgen? Paddling allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.