k2 2008

Jag skulle behöva information om händelserna på K2 2008. Allt är av intresse. Har hittat en redogörelse av Sträng här på utsidan samt en vad som förefaller vara ordentlig redogörelse som Sträng hänvisar till i sin återgivning.

Syftet med informationen är att studera händelserna från ett organisatoriskt/gruppdynamiskt perspektiv.

Om du vet något kan du nå mig på markus.hallgren(at)gmail.com eller så postar du det här under som en kommentar på inlägget.

Tacksam för ev. hjälp,

/Markus

********Detta är en kopia av ett inlägg i "Go Big". Anledningen är att jag har svårt att avgöra var inlägget hör hemma. Jag ber om ursäkt för detta och hoppas att ni som läser båda har överseende*********
 
På senaste Climbing finns en artikel: Disaster on K2, a survivor's account. Jag har inte läst det än, men det vore vara nåt (i göteborg hittar du tidningen hos Fjällsport, på magasinsgatan). Sen har du mounteverest.net och everestnews.com, den första mycket kritisk om Strängs agerande på berget.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Gab83 Kilimanjaro 2008, priser/tips Expeditioner 8
Cederqvist Elbrus 2008 Expeditioner 8
Jonas J Cho Oyo 2008 Expeditioner 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.