jörnkängor

hej
jag är sugen på ett par nya sommarkängor dock novis på att välja, skulle uppskatta en hel del hjälp. ( var på naturkompaniet igår och blev inte överdrivet mycket klokare-hmmm)
däremot var jag ute detta forum och surfade runt lite...:)

-jörnkängan finns alltså med olika skafthöjd, olika snörning, olika sulor. med och utan klack samt med och utan näbb
hoppas att det finns gott med trevligt folk här som kan hjälpa till med diverse inlägg gällande för och nackdelar med alla de olika val som finns?? ... ;)
mvh nils
(novis även här på forumet)
 
Jag köpte mina jörnkängor via deras norska återförsäljare - Jörn Jensen Lärhandel - http://www.jjensen.no/stovler.html - för ett par år sedan.
Enligt deras hemsida så säljer de fortfarande dessa. Lite dyrare än att köpa direkt via tillverkaren ... men eftersom det nu inte tycks gå ... och inte heller gjorde det för ett par år sedan så ...

Jag har använt mina mycket. Definitivt värda sitt pris!
 
Jag köpte mina jörnkängor via deras norska återförsäljare - Jörn Jensen Lärhandel - http://www.jjensen.no/stovler.html - för ett par år sedan.
Enligt deras hemsida så säljer de fortfarande dessa. Lite dyrare än att köpa direkt via tillverkaren ... men eftersom det nu inte tycks gå ... och inte heller gjorde det för ett par år sedan så ...

Jag har använt mina mycket. Definitivt värda sitt pris!

Ringde dem för någon månad sedan och då sa deras telsvar att de inte kan taemot beställningar föränns tidigast i början av 2008. KAn inte minnas om de sa något om en till stororder från försvaret eller om det bara vara min egen slutsats.
 
Nu har jag hört om Jörnkängan är att de (han) inte kom överens med de anställda och kör ensam med en produktionskapacitet på ca 270 par per år. Därför stoppet av beställningar, vilka återupptas 2008. Några fler varianter? :)
 
Lundhags har ju modeller med cellgummi-sulor,om man funderar på vinterkängor.Vibramsulor är bra men på vintern kommer markkylan igenom som ett brev borde göra postledes,så gärna förslag på kängor med cellgummi-sulor.
Miendl Himalaya kan vara ett sommaralternativ.


peter
 
Senast ändrad:
Lundhags har ju modeller med cellgummi-sulor,om man funderar på vinterkängor.Vibramsulor är bra men på vintern kommer markkylan igenom som ett brev borde göra postledes,så gärna förslag på kängor med cellgummi-sulor.
Miendl Himalaya kan vara ett sommaralternativ.


peter

Om någon frågar efter sommarkängor så är det väl knappast aktuellt att bekymra sig om markkyla? Meindel Himlaya är en låg känga med GORE-TEX membran, alltså raka motsatsen till Jörnkängan! Det vore i å fall relevantare att jämföra med andra modeller utan membran.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Jörnkängor obrukbara, gungskor?!! Kläder 17
Karolina P Modifiera Jörnkängor = helgerån? Kläder 25
JohnWedin Testa jörnkängor Kläder 10
Karolina P Värde på nya Jörnkängor? Kläder 6
FBJTOR Jörnkängor, Hjälp! Kläder 22
mattes Jörnkängor Kläder 1
Jörnkängor Kläder 1

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.