Skall bevisas
Ibland är det så att saker skall bevisas och jag kan tänka mig du har rätt. Ett HB tält utan innertält är oftast den enklaste lösningen på det enkla väderskyddet om man ska ta bort vikt.
Ryggåstält är vindkänsliga. Uppsättningen verkar bökig i förhållande till det lilla skyddet som erbjuds. Vad är tanken med det, ska det gömma en jägare? Lägga stenar mot tältduken är inte så smart. När vinden ruskar ett tält så är det stor risk att väven slits kraftigt om vinden får tältväven att ruska mot stenen. Jämför med en segelduk som ska beslås snarast efter man tagit in ett eller flera rev.
Om man ändå vill ha ett slags tältfunktion är det inte bättre med ett riktigt tält? Vill man minimera kondens så är det ett tält med dubbla vävar som gäller.
Vill man ändå ha skydd utan ett vanligt tält så förefaller en vanlig tarp vara enklare.
Ibland är det så att saker skall bevisas och jag kan tänka mig du har rätt. Ett HB tält utan innertält är oftast den enklaste lösningen på det enkla väderskyddet om man ska ta bort vikt.