• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Jaktkanot att hyra?

Jag håller som bäst på att planera min sommar 2001 i Stockholm skärgård. Vad jag helst skulle vilja få tag på är en jaktkanot (dvs. kanot m. segel) för att kajka runt under juli månad. Annars kan en liten segelbåt...LITEN...gå bra också.

Finns det någon som vet om det går att hyra, låna, köpa...någonstans i Stockholmstrakten?
 
Avanza!

Hej! Blev själv biten efter att läst artickeln om faltkayaker här på Utsidan. Ringde därför alldeles nyligen Avanza Fritid i Älvsjö(tel:08-6474728) som säljer Fethercraft och Klepper. Båda tillverkarna har segelbara kajaker på sitt program men hurvida de finns för uthyrning är nog tveksamt. Avanza är i alla fall ej listade som uthyrare vad jag kan se. Tyvärr har dom ingen hemsida.
 

Guest

Gäst
Jaktkanot

Jag har en Jaktkanot med kärra till salu för 65.000 kr.
Det är en helt suverän båt för den som gillar att ta sig fram ljudlöst på grunda vatten och den går även bra till havs.
Det har gått bra att vara ute med 2 småbarn, men nu har vi 3 barn och min är fru less på att tälta, så nu har vi skaffat en större båt.
Om jag inte får Jaktkanoten såld så kanske jag kan tänka mej att hyra ut den till någon som kan segla.
För info om båten se: http://www.lunds-boat.com
 
Re: Jaktkanot

Garkast; sa:
Jag har en Jaktkanot med kärra till salu för 65.000 kr.
Det är en helt suverän båt för den som gillar att ta sig fram ljudlöst på grunda vatten och den går även bra till havs.
Det har gått bra att vara ute med 2 småbarn, men nu har vi 3 barn och min är fru less på att tälta, så nu har vi skaffat en större båt.
Om jag inte får Jaktkanoten såld så kanske jag kan tänka mej att hyra ut den till någon som kan segla.
För info om båten se: http://www.lunds-boat.com

Det var ett tag sen, men kanske värt en chansning; har du fått den såld?

/Ola
 
Re: Re: Jaktkanot

Det var ett tag sen, men kanske värt en chansning; har du fått den såld?

/Ola [/QUOTE]

Hej.
Nej jag har inte sålt den, jag ångrade mig, det vore vansinnigt att sälja en så bra båt.

/Pär
 
Re: Re: Re: Jaktkanot

Makker; sa:
Det var ett tag sen, men kanske värt en chansning; har du fått den såld?

/Ola

Hej.
Nej jag har inte sålt den, jag ångrade mig, det vore vansinnigt att sälja en så bra båt.

/Pär [/QUOTE]

Det låter vettigt! =)
Det är egentligen min kära mor som har gamla drömmar att segla jaktkanot, och vad gör man inte för att hjälpa henne förverkliga dessa?!
Finns det någon möjlighet att titta på din jaktkanot? Det vore guld värt..det känns lite långt (från Stockholm) att åka ner till Kalmar (söder om?) för att kika på den.

häls Ola
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jag vill hyra din kajak under sommaren! Paddelkompis 0
hierro hyra kajak Paddelkompis 12

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.