Det är just därför jag ska ut, om det blir misslyckat så blir det så, jag har åtminstone gjort det och antingen ger upp, eller mer troligt så ger jag det ett till försök men är bättre förberedd. Jag har inte så mycket intresse av att jaga som sport men som ett sätt att få tag på mat finner jag det extremt intressant. Kommer Sveriges polis dra ut till skogen och leta efter mig om jag skjuter en fågel med en pilbåge? Jag vill säga knappast, men i Sverige vet man aldrig.Jag tycker att du ska glömma att jaga utan fokusera på fiske om du inte har erfarenhet och utbildning i att hantera vapen. Det jag annars skulle rekommendera är hagelbössa för att skjuta skogsfågel men då har du jakttider att hålla dig till och måste ha jägarexamen för att få köpa vapen. Pilbåge och armborst är inte tillåtet i Sverige. Jag som aldrig varit ute mer än 1½ vecka tror att månader i sträck låter väldigt lätt på pappret och internet.
Tack för tipset, ska kolla in den.
Jag vet såklart hur man googlar, men det är alltid bättre när någon ger en specifik rekommendation. Jag har inte koll på vilka böcker som är bäst, det tar någon som har koll ett par sekunder att göra en värdering baserat på det jag skrivit i tråden och rekommendera den mest optimala boken.Kommer osökt att tänka på filmen into the wild där en kille drar till alaska och svälter ihjäl.
En snabb googling på överlevnads bok vinter gav driekt svar. Du kanske skulle börja med att använda sökverktyget google, mycket användbart