tjena förstår hur du känner av egen erfarenhet då jag själv funderat på att göra det många gånger
men det som jag har fallit på, så att säga, är inte lagar och regler (dom hade jag skitit i) men just att det inte går att överleva en längre tid av naturen här i sverige, finns helt enkelt för få resuser
du överlever tyvärr inte på växter, heller inte på småvilt då du riskerar protein förgiftning av det magra köttet, större djur är svårt att fälla om du inte har riktiga jaktvapen.
men det finns en sak du kan göra, det är att va offgrid under säsong, säg från april-september då du ändå har en hyffsad chans, men såklart med medhavd proviant och utrustning och utöver det få tag i mat från naturen
Jag instämmer. Det finns fullt med folk som har fått nog av det civila livet, och dragit till skogs. Flera har köpt en tipi, och bunkrat upp för några månader framöver. De har gjort förläggning ganska nära vatten, och helt enkelt funderat över livet helt i sin ensamhet en period.
Om du tycker att tillvaron är jobbig med andra människor kanske detta kan vara ett alternativ för dig. Att göra det till en överlevnadsövning behöver ju inte vara ett mål i sig. Du kan ju dessutom alternera dessa två modeller. Var ute med proviant längre perioder, och överlevnadsövningar kortare.