Jämförelse mellan vedkök

Hej. Jag har en Woodgas stove, men är lite nyfiken på Bushbox XL. Den jag har nu brinner väldigt effektivt, men grejen är den att jag tycker den blir lite instabil eftersom övre halvan ligger löst innanför en grund flens och att de 3 kärlstöden inte är lika flexibla för alla typer av kärl som Bushboxen, t.ex. när jag steker pannkakor med Trangiapanna kan det bli lite vingligt (har hänt att pannan vält av obalans med handtagets vikt). Sedan vore det skönt att kunna ha köket i ett helt platt paket när det inte används. Är det någon här som har erfarenhet av dessa båda och som kan jämföra dem. Brinner Bushboxen lita effektivt som Woodgasen? Och upplevs det som så stadigt som det sägs i deras egna filmklipp? Den är ju inte billigt om man vill ha det i titan så man vill ju inte köpa grisen i säcken helt.
 
För mig tycker jag Bushbox xl står lätt stadigare än att ha massa lösa delar som skramlar.
Har båda köken men Bushbox xl ligger mig närmast hjärtat.
Det är lätt att använda
och du stoppar in lite ved i en större öppning som gör at du får nästan kamin liknande känsla.
stadigt.
använde den när strömmen var borta och det gick att koka vatten på det snabbt och enkelt.
så mitt råd till dig är skaffa Bushbox xl med tillbehör så har du nått att bita i.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.