Ispremiärstävlan 2006 (IPT-2006)

Premiär

Hej Skridskovänner!

Det är alltid härligt med premiärer. Vi hade en mycket fin start på säsongen på två tjärnar på Brattforsheden på morgonen idag. Nu är det bara att hoppas att mildvädret håller sig borta! Kolla gärna bifogad länk!

http://www.youtube.com/watch?v=3tPWfkKtW2M


Skridskohälsningar / Valter Lindén, Solstaskäret
 
Många vinnare

Fick nyss en rapport från 'Alla inskrivare'

Det har idag åkts på sörmlandssjöar, Tämnaren i Uppland liksom på Stava Långsjö. Har någon vunnit? I varje fall inte jag.
T
 
Re: beställd ispremiär 4 nov värmland

Pysse; sa:
Jag har beställt ispremiär lördagen den 4 november i Värmland.

Varför åka över ån till is, en halv tårta för rätt datum är jag nöjd med. Checkade Dammtorpssjön den 3:e och det såg så lovande ut att Värmlandsresan inställdes. Den 4:e gav jag mig ut till den tidiga tjärnen i norra Tyrestareservatet, men tji, den låg bara med ca 2 cm men skulle aldrig hållit att åka på. Det blev en skogspromenad med familjen innan inkassering av halv tårta på Dammtorpssjön. Tiden gick emellertid fort eller vi gick långsamt, det började regna och mörkret föll och med det försvann längtan efter tårtan, vi gick aldrig ner till Dammtorpsjön, men läste att "Sven" hade haft sin premiärtur där tidigare på dan. Dessutom ligger och har befarits Tämnaren, Stava Långsjö och Klockarsjön den 4 Nov. Vi siktar på come-back nästa år......
 
Vem vann Krister?

Premiären skedde den 3 nov i:

Östergötland
Uppland
Värmland
Sörmland
Västmanland
Dalarna

Det var turen i Östergötland som var tidigast på dygnet.

Ingen hade gissat rätt datum den 3/11.
Men enligt punkt 2 i reglerna så borde det vara
Peter Dahlén som vann då han gissade den 4 och rätt landskap. (Östergötland)
 
ajn; sa:
Vem vann Krister?

Premiären skedde den 3 nov i:

Östergötland
Uppland
Värmland
Sörmland
Västmanland
Dalarna

Det var turen i Östergötland som var tidigast på dygnet.

Ingen hade gissat rätt datum den 3/11.
Men enligt punkt 2 i reglerna så borde det vara
Peter Dahlén som vann då han gissade den 4 och rätt landskap. (Östergötland)

Dessutom var väl Peter Dahlén en av de 5 LLK:arna som var med på premiärturen?

Och från reglerna på första sidan ”En extra heder till den som både gissar rätt och genomför premiärturen!”

Per Brune
 
IPT-2006 avgjord

Eftersom vi nu har passerat tre dagar efter premiär stängs tävlingen IPT-2006.

Skridskopremiären i södra Sverige skedde iår den 3 november. Följande tidigaste åkninger per landskap kunde jag hitta (i samtliga fall på skridskonätet, inga på isplanket eller israpportforumet) (klockslag, landskap):

06.45 Östergötland
10.30 Sörmland
fm Dalarna
fm Värmland
11.30 Uppland
11.40 Västmanland

Således var 3:e november i Östergötland rätt svar på IPT-2006.

Ingen gissning hade rätt datum. Det fanns gissningar på 2 november samt 4 november. Men enligt regel 1: "...om det ena är före premiärdatumet och det andra efter räknas den som är före som närmare". Alltså räknas gissningar på den 2 november som närmare än den 4 november. Vi hade två gissningar på den 2 november:

2 nov Södra Dalarna, gissat av Running Farmer (Magnus Jensen)
2 nov Gästrikland, gissat av chessie (Henrik Pettersson)

Ingen av dem hade rätt landskap (Östergötland) (regel 2). Därför inträder regel 3: tidigaste inlägg i tråden, som gavs av Magnus Jensen. Magnus gissade dessutom på ett landskap där man verkligen åkte den 3 november, vilket känns rätt.

Vinnare av IPT-2006 är därför ... (trumpetfanafar) ... Magnus Jensen. Grattis, Magnus!

Magnus kommer därför att få en chokladtryffeltårta på posten inom kort.
 
Premiär

Appropå tidpunkt premiärdagen den 3:e. På första bilden jag tog är 9:21 registrerat och då hade vi väl åkt ca 10 min. Kan det bli en skorpa på posten?/ Valter
 
Re: Premiär

ValterL; sa:
Appropå tidpunkt premiärdagen den 3:e. På första bilden jag tog är 9:21 registrerat och då hade vi väl åkt ca 10 min. Kan det bli en skorpa på posten?/ Valter
:) Sorry, the winner takes it all. Bättre lycka nästa år!
 
Re: En första skridskotur

Running Farmer; sa:
Troligtvis i södra Dalarna den 2:e November.
Hej Magnus! Jag får inte tag i dig via mail. Du har ett pris att inkassera. Maila mig din postadress så att jag kan skicka dig chokladtryffeltårtan: kr-val (at) thinkice.com. Tårtan är klar, om du inte svarar innan måndag så är det mina stackars arbetskamrater som får mumsa på den istället...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.