Isfritt?

Hade tänkt att paddla lite i helgen någonstans runt stockholm och undrar om någon vet om det är isfritt någonstans?

Kanske kan vara bra med en tråd där man kan uppdatera isfria platser?

Med vänlig hälsning,
Robery
 
Isen är dags- eller nästan timform just nu. Så ge er inte iväg på långtur utan att ha koll på kommande vindar för det kan bli svårt att ta sig in igen...

Bild från Femörehuvud mot Ramnö/Kungshamn/Marviken
 

Bilagor

  • P2110003.jpg
    P2110003.jpg
    34.8 KB · Visningar: 591
och Blasieholmen Skeppsholmen brukar vara pålitlig. Se http://webbkameror.se/webbkameror/gondolen/webkamera_eriks_640_3.php idag lite isflak på Skeppsholmensidan men dessa åker nog fram och åter med vindarna.

Thure

Paddlade just där idag och de drivande flaken är ganska förrädiska. Tyckte jag har koll på vindandarna men blev ändå utestängd från min landstigningplats och hade fullt sjå att över huvud taget ta mig iland. Till det kommer att det är en del trafik, tex Djurdgårdsfärjor, Strömmabåtar och inte minst Finlandsfärjor, så det gäller att vara på alerten.

/Måns
 
Tack för svar!!!

Vädret var ju helt fantastiskt idag men jag åkte på en ordentlig förkylning och har legat nedbäddad hela dagen. Ja ja, håll denna tråd vid liv så kanske man kan komma ut en annan helg.
 
äsch!!!
det där va väl ingenting : )
men det blev värre längre ut.

jag får nog hålla med erik om att förutsättningarna ändras otroligt fort. igår va det öppet vatten här, och idag va det otroligt mycket is.
tur man har en tuff kajak och att man är en riktig hårding : )

jag uppskattade kajakens ringa längd idag. med uppfällt roder var det ganska enkelt att vända i isen.
med "normala" havskajaker har jag fastnat i isen å inte kunnat vända, utan varit tvungen att backa tillbaka. inte kul.

Yukon rules : )
 

Bilagor

  • P1070525.jpg
    P1070525.jpg
    20.6 KB · Visningar: 369
paddlingsbart i oxelösund idag. det va rätt mycket stråk med flyande is, men inga problem att ta sej igenom. det rör sej bara om 20 meter is.
halvrutten is intill land men den höll att gå på. mycket slask på isen.

imorrn blir det fel vindriktning så is lär driva in. med från torsdag och framåt kommer det med all säkerhet att funka igen. isen är rätt rutten nu men det går att lägga i på utsidan av ljungholmen. där är det bara några meter is innan vattnet tar vid. man kan åxå gå på isen vid jollebryggan vid oxss i östersviken. än så länge jättabra is. efter 30-40 meter finns det paddlingbart vatten. isen höll bra där idag i alla fall. men det ändras ju fort nu beroende på temp.

i helgen kommer det lätt att funka bra att paddla i okkle.
så då vet ni, ifall det är nån som är sugen på att försöka slita sej från dator och tv en stund : )

fast nu borde det ju finnas öppet vatten lite varstans,
(utom i västervik : ) fniss fniss)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.