is i småland?

Hur är isarna i Småland? Kommer att åka hem till Värnamo under Jul och nyår. Vill gärna åka då. Hur är läget från Finnveden, över höglandet mot Västervik?
Någon som är sugen att hänga på, maila mig!

Peter
 
Inte riktigt det område du är ute efter, men isarna runt Vimmerby är kanonfina. Har varit stabilt med minusgrader i 2 veckor. Dessvärre är det dagen till ära töväder. Vilket iofs inte är så jätte negativt. För nu kanske det lilla lilla lagret med snö som ligger på isen, ger sig av.
 
Har pratat med min bror och enligt honom så är isarna mycket bra. De har åkt bl.a på hindsen där isen ligger som en spegel. De är ute och åker skridskor, kitesurfar och flyger skärm i morgon lördag på hindsen. Åk dit och umgås vettja, ta med ett par hundralappar så kan du göra ett tandemflyg i flygskärm!!

Hinner tyvärr inte hem själv men kommer på söndag, och då skall det åkas skridskor

//Uffe
 
Tips på bra sjö?

Trevligt att höra att isarna kring Vimmerby var fina. Jag hade annars hört att det ligger upp till 15 cm snö i dessa trakter. Har något ett tips på en "skridskovänlig" sjö i Vimmerbytrakten som har fin is?
 
Var ute en lite vända nyss. +4 grader. Den lilla snö som fanns är nu borta och enligt herr Pohlman så ska de bli -1 till -5 i morgon, vilket borde betyda underbara isar i morgon. Hoppas att vädret klarnar upp lite också, ty dagen har varit mulen. Blåser gör det också, så man hade en kite så skulle de gå grymt fort. Räckte nästan med min XL jacka idag..
Ska försöka återkomma med tips på sjöar.
 
Var ute och åkte idag igen. Sol och ett par minusgrader. Ingen snö kvar på isen, med andra ord kanonfint.
Dagens tur gick på Mossjön som ligger ca 1,5 mil utanför vimmerby.
Hör av dig om du vill ha vägbeskrivning.
 
Hindsen ligger tjockt

Hej Peter!

Välkommen hem till Värnamo över helgen. På Hindsen har det varit åkbar is i över en vecka nu. Kom precis tillbaka från dagens tur och kan meddela att det är spegelblank 10 cm tjock kärnis. Vi går oftast i från Näsudden, RV127 mot Vrigstad. Jag ska i morgon kolla Vidöstern, Flåren och ev. Rusken. Lämnar rapport

/Jörgen Schultz
 
Hulingen Hultsfred

Hulingen i Hultsfred har tjock och ganska blank is. Bitvis är isen mycket bra. Vissa ställen har dock lite sämre is. Isen är c:a 10-15 cm runt hela sjön.
 
Tandemflyg?

hej på dej,vem ringer man om man vill prova på ett tandemflyg?
ska upp till Vmo i julhelgen.Mvh Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
erik_sylvan Is i Småland? Israpporter 0
erik_sylvan Isläget i Småland?? Israpporter 0
classe_n Småland Israpporter 1
Pask Mellersta Småland? Israpporter 3
Isar i sydöstra Småland? Israpporter 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.