Iran

Hej
Jag lurar på att åka skidor en månad nästa vinter i Iran. Den som vet något om när under vintern åkningen är bäst eller som har allmänna tips kring skidåkning i Iran får gärna kontakta mig på johan.l.marklund@spray.se eller svara på detta forum.

MVH // Johan
 
mer tips

Jo jag kollade deras hemsida. Jag önskar mer tips och länkar som mera berör om man åker dit på egen hand. Främst angående åkningen och boende samt priser.

Av det lilla jag hört verkar det grymt bra och upplevelserikt, hoppas bara Bush blir avsatt eller tyglar sig så att hans pseudoterroristkrig inte sprider sig.
 
Iran skall vara piss enligt flera jag träffat som åkt igenom. Men det kanske har förändrats på senare tid och inte är lika totalitärt som förut (det har jag dock mysket svårt att tro). Förut så fick man bara en transit visa på tre veckor.
 
Du kan ta kontakt med Mr. Saeedi,

info@parsoon.com

han hjälpa dig gärna med att fâ kontakt med en erfaren iransk mountain skier.

Hálsa fràn Mr. Mats.

Mvh / Mats
 
Kan inte riktigt känna igen mig att IRAN skulle vara piss som någon skrev. Var där och åkte förra vintern och blev väldigt bra bemött av lokalbefolkningen. Dizin som kanske är det mest kända området gav allt annat än ett totalitärt intryck, men eftersom jag inte är speciellt insatt i landets politik förutom den bild som massmedia förmedlar så uttalar jag mig inte vidare om det. Till det viktiga, Skidåkningen är mycket bra, torr och puderlätt snö med väldigt få iranier som åker lössnö. Pumpade puder upp till knäna i en veckas tid med knappt någon konkurrens av andra om pudersnön. Kolla med Pathfinder hur du får kontakt med Adrian. Han har rest och åkt skidor en del på egen hand i Iran. Han borde kunna ge dig en hel del tips.

/John
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.