• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

inomhus, boulder, hälleforsnäs, flen, eskilstuna

Det är inte alltför mossigt eller så uppe på Stenhammar Skans, inte i jättestort behov av borstning.
Vet inte om jag skrev det till dig på sweclimb, men det rör sig iaf om 15-20 block av varierande storlek inom kanske 75 meters radie... Sen kan det ju finnas en massa block i terrängen runt om, det är bara att leta. I skogskanten på andra sidan sjön ser det ut att vara stenig terräng, kan finnas block där...

Inne i Flen finns ju lite block här och där. Bostadsområdet Salsta bjuder på några stora block mellan hyreshusen, nere vid hammarvallen finns ett antar stora block. I skogen kring vattentornet finns det också ett flertal block som kan vara värda att borsta upp. I Flens by, ovanför Lötenskolan har jag rensat och klättrat några problem, men när man klättrar själv tappar man motivationen ganska snabbt.

Mellan Flen och Hälleforsnäs finns ett antal block längs vägen, något att borsta upp där?

Sen finns ett stort område på gröna kartan som ska vara blockterräng. Det ligger vid Källvik eller kallvik (tror jag det heter), nästan vid orrhammar. Kollar du ytterligare längre bort, nästan i höjd med Sköldinge har du ett ännu större område.
Om någon har kontakter i Katrineholm Orienteringsklubb (Vet ej vad klubben heter) så ska de ha orienteringskartor över området.

Kan varna lite för att stenkvaliten i Flen inte är den bästa, många stenar är ruttna...

Med andra ord finns det lite att utveckla i Flen. =)
[Ändrat av degis86 2006-11-15 kl 21:03]
 
Jag åkte grusvägen förbi Stav i Julas och tittade på en blocksamling brevid en fornborg vid Herrgölet, det var riktigt intressant, det ligger även några riktiga bjässar till block strax intill vid gården Skogstorp.
Jag bor i Gävle o är med i klätterklubben där, men har en syrra i Mellösa som visade mig ställena runt omkring där hon bor.
 

Bilagor

  • Herrgolet.jpg
    Herrgolet.jpg
    119.5 KB · Visningar: 307

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.