Inloggning fungerar inte i Microsoft Edge

Jag har nyligen blivit uppdaterad till Microsoft Edge (Version 89.0.774.57), 64-bit, på Windows 10 och när jag försöker logga in på Utsidan fungerar det inte. Vid något tillfälle efter att startat en ny flik fungerade inloggningen temporärt, men när jag sedan skulle svara på ett foruminlägg var jag återigen i utloggat läge.
Samma dator och Chrome fungerar som vanligt, även inloggning via mobilen.
 
Hjälper det att rensa kak-burken (clear cache på utrikiska)?
Kanske trist att all historia försvinner, men ibland måste man nog...

/Patrik
 
Jag har nyligen blivit uppdaterad till Microsoft Edge (Version 89.0.774.57), 64-bit, på Windows 10 och när jag försöker logga in på Utsidan fungerar det inte. Vid något tillfälle efter att startat en ny flik fungerade inloggningen temporärt, men när jag sedan skulle svara på ett foruminlägg var jag återigen i utloggat läge.
Samma dator och Chrome fungerar som vanligt, även inloggning via mobilen.

Kör enbart chrom som är den bästa webbläsaren, tycker jag.
Jag har inte använt Microsfts webbläsare de senaste 20 åren minst.
Innan chrom hade jag Mozilla firefox.
 
Hjälper det att rensa kak-burken (clear cache på utrikiska)?
Kanske trist att all historia försvinner, men ibland måste man nog...

/Patrik

Men är det något som man vill spara i bokmärken så är det bara att göra det innan man rensar historiken.
Jag brukar göra det när jag håller på att söker viss information i ett visst ämne.
IMG_20210413_171217448.jpg

Såhär har jag 'organiserat mina bokmärken och den historik som jag har sparat. :) På det sättet förlorar jag ingen historik.
 
Men är det något som man vill spara i bokmärken så är det bara att göra det innan man rensar historiken.
Jag brukar göra det när jag håller på att söker viss information i ett visst ämne.
Visa bilaga 35587
Såhär har jag 'organiserat mina bokmärken och den historik som jag har sparat. :) På det sättet förlorar jag ingen historik.

Bokmärken minns väl inte login-id och lösenord?
Och det får man själv välja om man vill låta sin webläsare lagra eller inte.
eller addera en lösneordshanterare?
eller ha de på annat säkert ställ, kanske utanför datorn och analogt?

/Patrik
 
Säkert någon installning som ändrats ihop med uppgraderingen till Edge, men kan inte hitta vad ännu. Andra sidor fungerar som tänkt, och jag sparar aldrig lösenord i browsern. Knappar jag in användarnamn och lösenord på Utsidan hnder inget, fortsatt utloggad. Vid något tillfälle kom jag in men då jag valde senaste inlägg blev jag direkt utkastad igen...?
Så länge Chrome fungerar fint är det ju inget större problem
 
Bokmärken minns väl inte login-id och lösenord?
Och det får man själv välja om man vill låta sin webläsare lagra eller inte.
eller addera en lösneordshanterare?
eller ha de på annat säkert ställ, kanske utanför datorn och analogt?

/Patrik

Nej, det gör dom inte men man kan ju spara länken till forum el. någon intressant sida i bokmärken.
När jag skriver på forum så gör jag det helst genom datorn för att få en bra överblick över vad jag skriver och det är lättare att gå in o korrigera en felaktig formulering t. ex.
Jag har drygt 20 log in till forum, bank, pensionsmyndigheten, tidningar, m. m. och ändå så går jag in och rensar historiken en gång/vecka

Rensar du aldrig historik, för det låter inte så när jag läser ditt inlägg???
 
Säkert någon installning som ändrats ihop med uppgraderingen till Edge, men kan inte hitta vad ännu. Andra sidor fungerar som tänkt, och jag sparar aldrig lösenord i browsern. Knappar jag in användarnamn och lösenord på Utsidan hnder inget, fortsatt utloggad. Vid något tillfälle kom jag in men då jag valde senaste inlägg blev jag direkt utkastad igen...?
Så länge Chrome fungerar fint är det ju inget större problem

En fråga till dig: Varför använder eller krånglar du Edge när du använder Chrome?
 
Lösningen är enkel. :)
Ladda ner Brave som är en bättre webbläsare och som dessutom blockerar all spårning av dig på nätet och all annonsering överallt.

 
Nej, det gör dom inte men man kan ju spara länken till forum el. någon intressant sida i bokmärken.
När jag skriver på forum så gör jag det helst genom datorn för att få en bra överblick över vad jag skriver och det är lättare att gå in o korrigera en felaktig formulering t. ex.
Jag har drygt 20 log in till forum, bank, pensionsmyndigheten, tidningar, m. m. och ändå så går jag in och rensar historiken en gång/vecka

Rensar du aldrig historik, för det låter inte så när jag läser ditt inlägg???

Jo, jag rensar historiken emellanåt men är nog lite lat och om jag börjar skriva några bokstäver på en sida jag varit på förrut så får jag upp den som förslaget och kan snabbt välja den istället för att bläddra i en lista av bokmärken, så gillar jag att ha det. När historiken är nytömd får jag ju helt naturligt färre förslag.

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.