Inga friluftsmänniskor i Linköping?

Med anledning av tillökning till mejllistan måste jag försöka starta en diskussion kring: Varför verkar det finnas så få (sociala) friluftsmänniskor i Linköping? Naturligtvis FINNS dom eftersom vi har ett antal friluftsbutiker här i stan och någon måste ju se till att dom går runt, men hittills regerar jag som enda Linköpingsbo i friluftsgruppen som hittat fram till varandra här på Utsidan, resterande hör hemma i Norrköping. Jag är naturligtvis glad över dom vännerna men kan inte låta bli att undra varför Norrköping är i majoritet i detta fall :)!

Hälsningar
Annika
 
Adventstur?

Mattias, med tanke på att du försvinner från stan ett tag undrar jag om vi hinner få tillfälle till en kort dags-adventstur innan du åker (glögg, pepparkakor, brasa och allmänt skvaller, kanske sista söndagen innan du far?). Naturligtvis blir det lite väderberoende, men det vore kul om vi fick mingla med dig lite mer innan du försvinner från Sveriges yta. Vad säger du och andra?

Annika
 
Som Mantorpsbo så får jag väl balansera Lkpg-Nrkpg axeln då ;-)

Är det någon aktivitet på gång så hänger jag gärna på, om det går att planera i hyfsat god tid :))
 
Nyinflyttad till ostkusten, dock även jag till Norrköping, så är man intresserad av att träffa nya vänner. Helgerna är dock relativt uppbokade framöver, men vardagskväller går bra och kanske nån helgdag också.

Apropå Linköpings friluftsbutiker, någon som kan tipsa om någon i Norrköping?

Hälsningar,

Jonas
 
Mantorp får absolut räknas till Linköping!

Jag har själv inte bott mer än ett år här i stan (känns inte som att jag kan säga nyinflyttad längre, men känner mig inte heller som en Linköpingsbo) och för mig har Utsidan faktiskt fungerat som ett bra forum för att hitta nya vänner. Men då och då kan det kännas lite tråkigt att de man umgås mest med bor några mil bort- spontanumgänget existerar ju inte då!

Jag hoppas att det kan bli någon tur framåt december, men det är ju lite väderberoende som sagt. Decemberdimma är inte alltid så lockande. Men nu verkar det som att skidbackarna uppåt fjällen har öppnat rekordtidigt och jag var uppe i Norrland förra veckan och allt prat om snö fick mig jättesugen på skidåkning!

Är det någon som åker långfärdsskridskor? det ska vara en ganska stor sport här i trakterna har jag förstått på mina arbetskamrater.

Annika
 
Kanon! Då joinar jag Linköpingsimperiet och hjälper till att hålla fanan högt! :)
Jag hänger gärna på om det blir dags för något kul snart, stort som litet, bara att göra något annorlunda berikar ju livet så mycket.
Skidor är skoj också, men oftast får man ju bege sig lite norröver om man vill njuta av lite snö.
 
Friluftsbutiker

Nyinflyttad till ostkusten, dock även jag till Norrköping, så är man intresserad av att träffa nya vänner. Helgerna är dock relativt uppbokade framöver, men vardagskväller går bra och kanske nån helgdag också.

Apropå Linköpings friluftsbutiker, någon som kan tipsa om någon i Norrköping?

Hälsningar,

Jonas

Märkligt nog finns det ingen riktig friluftsbutik i Norrköping. Visst har Team sportia och Stadium en del prylar men annars är det Linköping som gäller.
 
Tack för tipset om långfärdsskridskokvällen! Jag ska gå in på hemsidan och kolla mer info. Är lite kort om tid om det är imorgon som träffen är......

En kollega till mig har pratat om klubben och om jag förstod saken rätt kan det vara svårt att komma in, helt enkelt för att man måste få tag på en biljett som är den gyllene nyckeln till välkomstkvällen som är förutsättning för att komma med på skridskoturerna. Är det så?

Annika
 
En kollega till mig har pratat om klubben och om jag förstod saken rätt kan det vara svårt att komma in, helt enkelt för att man måste få tag på en biljett som är den gyllene nyckeln till välkomstkvällen som är förutsättning för att komma med på skridskoturerna. Är det så?

Det är inga problem att komma in på mötet i morgon. Intresset har väl svalnat en del efter ett par halvdana säsonger.

Alternativet att bli medlem är att någon befintlig medlem agerar fadder för dig, men välkommenkvällen i morgon är nog ett enklare sätt. Det brukar vara ett mycket uppskattat evenemang.

Wallenbergsalen Länsmuséet, kl 19.00. kostnad 50 kr.

Ulf
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.