" Infanterield "

Det går att konstatera att det finns många lösningar på problemet. Snacka om att smaken är som baken...
 
Tänk bara på att inte kombinera alla metoder då synergieffekter helt saknas. Tänker mig kombinationen barnpuder, vaselin, tighta kalsonger i syntet, stringsocka i arslet och öppen gylf. Rätt vad det är blir man lyft av fjället av Polisens helikopter pga förargelseväckande beteende.
 
Jag har då aldrig råkat ut för det men jag har alltid rena kläder.
Vintertid kan man ju köra en 3-4 dagar med samma underställ.

Men ju varmare och blötare speciellt mot rötmånaden - desto viktigare och va välputsad.

Även små skitsår/skavsår kan ju bli boplatser för baciller och skit på nolltid under dessa förhållanden.
 
Alla råd ovan är rätt men i fråga om fillingar har bara svindyra modeller rekommenderas, kortkalsong 93 säljs på SFD åt de som får handla där, till ett synnerligen modest pris, 50/50 och konstruerad för att hålla jumskar och låröverdelar torra. Gör det och kan sköljas upp samt lufttorkas utanpå ryggsäcken. Ett par Selmor har du råd med, storlekar upp till 7. (120 pannor ser ego som en av orsakerna, hur lång är du?)
go tur
 
Nej tack!

Alla råd ovan är rätt men i fråga om fillingar har bara svindyra modeller rekommenderas, kortkalsong 93 säljs på SFD åt de som får handla där, till ett synnerligen modest pris, 50/50 och konstruerad för att hålla jumskar och låröverdelar torra. Gör det och kan sköljas upp samt lufttorkas utanpå ryggsäcken. Ett par Selmor har du råd med, storlekar upp till 7. (120 pannor ser ego som en av orsakerna, hur lång är du?)
go tur

Även om jag har tillgång till ovanstående och skärningen är bra så rekommenderar jag dem inte - de har en för stor andel bomull för min smak. Bomull håller fukt på ett icke-önskvärt sätt och de är inte särskilt glatta.
Jag förderar tunn ull om det är svalt ute eller nylon om det är varmt ute.

Att man kan skölja upp kalsonger och torka utanpå ryggan är inget unikt för kronmärkta kalsonger :)

/Patrik, som däremot gillar skjorta 90 från samma butik, vid svala temperaturer
 
jo snacka om jobbigt. har själv haft samma problem som ts men nu när man kommit ner i vikt lider jag inte längre, jag tror på kortbenta kalsonger i syntetmaterial och gärna byxor i glatt material
 
Gick Bohusleden förra veckan vilket innebär omväxlande rejält kuperad terräng blandat med grusväg och ibland även asfalt. Första dagen gick jag 40 kilometer och andra dagen gick jag 47 kilometer.

Jag hade nämnda kortkalsong M93 samt löpartights och inga problem alls med infanterield. Så jag kan absolut rekommendera den kombinationen.
 
Har själv haft samma problem i flera år så nu, innan årets vandringar, köpte jag ett par kalsonger med extra långa ben och som satt jäkligt tajt. Även om de var dyra (450kr på InterSport) så var de helt klart ett av de bättre köpen jag gjort! Ingen friktion mellan benen: inga skavsår, inga utslag! Och detta fastän det var ca 30 grader där jag gick (Karpaterna).
 
När man tvättat sina M93 några gånger lämnar bomullen blandningen och man får en mycket luftande syntetkalsong kvar, funkar utmärkt när kvicksivret krypt över +30°. Måhända inte snyggaste men klart funkis.
P g a bristen på sömmar går det även utmärkt att cykla i M93. Kolla snittet innan ni prövar med era egna.
go tur
 
Kanske Har någon tipsat om detta ovan. Men testa att köpa sk. hemorojdsalva på apoteket (tror den heter Alcosanal). Den är grym för snabb läkning av skav på skumma ställen...Och ja, är seriös i mitt tips!

Lycka till med skavet!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.