Idiotvandring 100 km i stockholmstrakten

Jag och en kompis hade tänkt att sticka lite tidigare från jobbet en fredag framöver och ge oss ut på vanding.

planen är att tillryggalägga 10 mil från fredag eftermiddag till söndag kväll (eller natt om det behövs). Vi bär med oss tält men tillräckligt med vatten för dessa etapper är omöjligt att bära så tips på bra ställen att fylla flaskorna på vore uppskattat.

Vi vill gärna börja vandringen norr om stan då vi arbetar däråt, och det vore fantastiskt om man kunde få till det i en slinga så man kommer tillbaka till bilen, men förstår om det är svårt. Är det någon som har några tips på detta?
 
Sörmlandsleden börjar SÖDER om stan och det finns ingen "rundtur" att ta till där.
Tror att ni ska ta fram ett grönsaksblad och gå de stigar som finns, leder brukar gå från A till B
 
Ta Roslagsleden från Danderyd (T-bana) till Domarudden (ca 65 km) och sedan Blå leden till Waxholm (ca 35 km). Från Waxholm är det tät busstrafik tillbaka till Stockholm, eller så tar man en Waxholmsbåt och en starköl in till stan.

Det finns beskrivningar på lederna på nätet, efter vägen finns det vatten och också en del vindskydd. Kolla också Tranevings utmärkta hemsida, de har troligen gått dessa leder och beskriver dem på sin hemsida med foton och kommentarer kring tillgänglighet, rastplatser osv.

Berätta hur det gick!
 
Väldigt gammal post som jag glömde svara på.

Vandringen fick avbrytas redan uppe i Brottby någonstans då min kompis knä svullnade upp :(

Någon gång ska jag försöka igen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.