Identifiering av pin (från alperna?)

Hej!

Jag köpte för ett tag sen en hatt på en second hand. På hatten satt det en pin som jag är lite nyfiken på. Det står ingenstans vad hatten är tillverkad ifrån, och det står ingen text på pinen, så jag har inte så mycket att söka på för att ta reda på var den kommer ifrån, och hoppas alltså att någon här kan hjälpa mig.

Jag bifogar en bild.
 

Bilagor

  • IMG_3336.jpg
    IMG_3336.jpg
    59.9 KB · Visningar: 292
Hej!

Jag köpte för ett tag sen en hatt på en second hand. På hatten satt det en pin som jag är lite nyfiken på. Det står ingenstans vad hatten är tillverkad ifrån, och det står ingen text på pinen, så jag har inte så mycket att söka på för att ta reda på var den kommer ifrån, och hoppas alltså att någon här kan hjälpa mig.

Jag bifogar en bild.
Hatten är av en s k Lodenhut-typ. Kommer från Alpområdet: https://www.google.se/search?q=lode...2YCwAg&sqi=2&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1600&bih=785

Nålen är en typisk hyllning till jakt, i det här fallet på alpbock (Latin: Rupicara rupicara). Finns i många utföranden och material.

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.