• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hur bra är Finish PowerBall?

Diskningen är klar...

Förlåt att jag drog ut på spänningen... Har varit tvungen att jobba idag så jag har inte haft möjlighet att lägga ut några nya bilder men nu kommer de.

DSC_1310.JPG

DSC_1312.JPG


Jag tycker inte att det blev så mycket renare av Finish PowerBall. Den största skillnaden är att kastrullerna sotar av sig betydligt mer nu än tidigare så kanske hjälpte diskningen en del men tjärlukten är kvar så verkningen av medlet kan inte ha varit det bästa.

Kan problemet vara att kastrullerna är från BILTEMA?

/Stellan
 
Skandal!

Jag lyckades få en kaffepanna med ett halvcentimeters sotlager metallren med hjälp av skruvmejsel, en sån där boll för vidbrända pannor samt alla kemikalier i huset. Det tog väl en och en halv timme. Efteråt tänkte jag "varför?" :)
 
Vänd kastrullerna ut-och-in. Sälj dem till någon knäpp bantare och mumla något om lågt GI. Du kan säkert få ett par hundralappar...
 
Aluminium och maskindiskmedel är ingen bra kombination....
Ytan blir alldeles matt och konstig, jag lyckades diska sönder en matdosa så att den blev full av pyttesmå hål, gick inte att ha sås i längre...
Tog iof ett par års diskande...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.