Höstdykning? , Lysekil

Det beror på hur frusen du är...

På 18 m håller väl vattnet +4 C, ganska året om,
eller har ni stor vattenomsättning i Lysekil? Då kan
ju vattnet vara varmare även på hösten, men det blir svårt att säga hur länge.
Sen beror det ju också på vad för sorts dräkt och tjocklek du har. Jag skulle nog köra på en torris from nu, men ska du köra vått, glöm inte en termos med varmvatten. :)
 
hehe

Se det där är inviduellt hur tålig man är... Personligen så tycker jag att det största problemet med våtdräkt är när man kommer ur vattnet. Det är runt 4grader på 20m djup året om i vilket fall som helst.. Sedan beror det på din våtdräkt oxå. Är du frusen av dig så skaffa torrdräkt omgående.
 
shit, jag dök i marstrand i sommar o höll på att frys ihjäl vid 15 grader. för guds skull, ta på dig så du slipper frysa!

/en frusen en
 
pajaflow; sa:
shit, jag dök i marstrand i sommar o höll på att frys ihjäl vid 15 grader. för guds skull, ta på dig så du slipper frysa!

/en frusen en

men.. men

Glömde du att pinka i dräkten? Man skall alltid pinka i våtdräkten så blirre varmare. Man brukar annars säga att det finns 2 typer av våtdräktsdykare, dom som pinkar i dräkten och dom som ljuger om det. Jag har haft elever som varit så inbitna våtdräktsdykare att dom av gammal vana pinkat i dräkten på deras första torrdräktsdyk..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tompa_m hyra båt i lysekil Dykning 0
Wannabee Erfarenhet av Oxygene i Göteborg/Lysekil??? Dykning 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.