• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

HJÄLP! Är i desperat behov av äventyr...

Jag är i behov av att få uppleva lite spänning och äventyr i mitt liv. De så tråååkigt. Några förslag på vad jag ska göra? (Bor förresten i den lilla hålan Kronoby i Finland)
 
Är det på Vildmarksutbildningen du går, eftersom du bor i Kronoby? Eller man kanske kan bo där annars också? ;-)
/H
 
Kronoby

Nej, jag går inte på vildmarksguideutbildningen. Går på Base Camp linjen. Och det är tråkigt här... de bara guiderna som får ha kul...
 
ja men .. . ...

du får söka efter spänning. jag vill också komma ut lite. så vi är inne på samma önskemål!

försökte fixa en resa själv nu.. till vilket
resmål som helst... men det krockar med
skolstarten i januari de flesta samt ett
annat flyg.. arggh!!! vill bara bort å uppleva
kultur å spänning!!

säg gärna till om du kommer på något du har tänkt genomföra. det skulle vara inspirerande att veta
att du har lyckats hitta på något kul!

/ martin grön
-som besöker tjejforumet för första å sista gången.
( sorry )
 
Gör något enkelt, och spontant. Stick ut på en några dagars skidtur i någon ödeskog och ta enbart med lite primitiv friluftsutrustning och enklare mat.

Kanske inte direkt äventyrligt men skönt och avkopplande.

Per, som bor på andra sidan havet
 
Äventyr behöver inte vara på andra sidan klotet

Jag har varit på många roliga ställen i världen, tex Anderna, Amazonas, träffat gorillor i Afrika osv. Och det vill jag inte vara utan, men visst finns det mycket härligt äventyrligt att göra runt husknuten också.

Nu börjar ju det bli kallt och det ställer tuffa krav. Vad farao, i djungeln, dvs i 25-30 plusgrader kan väl vem som helst klara ett par dygn?? (Fast det är väl bäst att inte ha spindelfobi, för de är stora där nere!:))

Varför inte sussa utomhus? Det är ju så härligt att vakna varm och go, sticka ut näsan och känna att det är svinkallt utanför. Testa gärna att förflytta dig nattetid. Natthimlen är ju också så mycket vackrare på vintern, liksom brasans sken förresten. Men glöm inte att det faktiskt är såpass riskabelt att överlevnadsexperter (Lars Fält) avråder från sådant då risken att skada sig är så mycket större.

Du kan uppleva känslan av en kamin inom dig genom att ta ett vinterbad. Fast tag med en kompis..... för du kommer att bli nedkyld snabbt om du stannar i för länge.

Du kanske också har spårsnö? Det ger ju också en extra krydda att titta vad djuren har för sig under vintern.

Känns det ändå inte äventyrligt? Det är utmärkta förberedelser för polarexpeditioner, så se det som en förövning inför Sarek, Spetsbergen, Grönland eller Sydpolen och dagdröm lite under tiden! Lassa ryggsäcken ordentligt, så kommer du bli glad att det inte var en expedition (än vill säga).

Förresten är planerandet nästan lika mycket som resan, så du kan planera inför skollovet.
 
Gå in på resekompis och kolla!

Hugade impulsiva och spontana skidåkare sökes som resesällskap av mig!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.