hikingstore.se

Hej.
jag undrar om ni har någon erfarenhet av hikingstore.se? Är det en pålitlig butik eller nån form av bluff? eller nått mellanting?
 
Har ingen aning om butiken är seriös eller inte.

Brukar kolla på scamadviser.com om jag är osäker.
Dock verkar de ju erbjuda betalning via Klarna vilket ökar säkerheten om man kör faktura.

Butiken ser ut att vara inriktad på Naturehike produkter, ett kinamärke som ofta är billigt (billigare) på Amazon.se
 
Företaget finns på riktigt och drivs som enskild firma av en person som bor på samma adress som företaget är registrerat på. En gissning är att det handlar om egen import från Kina och försäljning i mindre skala från hemmet. Produkterna verkar vara samma som finns på många andra ställen, finns en hel del info om dem om man söker.

Sidor som t.ex. Allabolag, Google och facebook ger svar på många frågor...

Jag har ingen egen erfarenhet av butiken och kan därför säga varken positiva eller negativa saker om den.
 
Verkar ha ungefär samma sortiment som www.pakklett.se men är dyrare. Köpte nyligen ett Lanshan 1p 4 säsongs och 230cm versionen för 1599kr. hikingstore verkar ta 1999kr
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.