Haglöfs LIM 55

Köpte en sådan för ett tag sedan. Nu fick jag ett mail från en person på Utsidan som undrade om den är något bra. Eftersom jag sett att flera har undrat över säcken lägger jag ut mitt svar här. Hoppas att det gläder någon ;)

Jo jag har en Lim 55:a ett tag nu. Den är bra. Påminner mkt om förra modellen men är mer genomtänkt. Utom en sak som är riktigt störig! I säcken sitter det en tunn ram. På toppen går den tvärs över säcken. Problemet är att ramdelen är så högt upp att den slår emot om man lutar huvudet för långt bak. Inga problem om man fjällvandrar men är man i lite större berg så är det lite problem. Då vill man ha utrymmet när man glör en brant 1000-metersstigning. Kan tillägga att jag är 1,75 med lång rygg. Är du längre ska det troligen inte vara några problem.

Väven och remmar upplever jag som tåliga, speciellt med förra modellen som jag reklamerade pga dålig väv och konstruktion. (se ett inlägg på utsidan jag skrivit).

Funderar själv på att modda ryggan på två sätt:
sätta dit en aluminiumrambit som är böjd istället för rak så att huvudet inte slår emot.
Sy fast någon form av ögla liknande det systemet som finns på golitesäckarna i botten. Nä man inte har så mkt saker så hamnar inte allt i botten.

Platsen för vätskesystemet är bättre än innan. Nu bör den inte trycka mot ryggen om påsen är fylld.

Gillar som sagt ryggan annars hade jag inte behållt den eller tänkt att modda den...men är man kortare än vad jag är så lär säcken vara för lång.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.