polgren; sa:Låter bra! En annan variant för de som inte älskar havregrynsgröt är att blanda grynen med blåbärssoppspulver. Då får man sylt och gröt i ett - nästa i alla fall
/Anna
Bra tips! Det ska jag prova!
/Håkan
polgren; sa:Låter bra! En annan variant för de som inte älskar havregrynsgröt är att blanda grynen med blåbärssoppspulver. Då får man sylt och gröt i ett - nästa i alla fall
/Anna
jennyrahbek; sa:Om man inte gillar havregröt kan man kanske försöka med rågflingegröt
Beckman; sa:Här hemma brukar vi förresten alltid koka havregrynsgröten mycket hårdare än vad jag har sett någon annan göra. Den blir nästan så hård så man kan ställa skeden upp i den.
Saftismakaroner låter så vansinnigt att det måste vara påhittat av en student. När jag var student brukade jag laga och äta lunch på två minuter genom att hälla vatten och en blandning av havregryn, torrmjölk, kakao, socker och litet vaniljsocker i en mixer. sen toppar man med en vitamineral, kör mixern några sekunder, och dricker direkt ur mixern. Vill man lyxa till det, kan man byta ut vattnet mot mjölk. Nuförtiden äter jag riktig mat.Beckman; sa:När min mor vill fixa en snabblunch så har jag för mig att hon brukar göra råggröt efter receptet som står på rågflingepaktet. Den blir kanongod med lite lingonsylt. Den är framförallt mycket godare än havregrynsgröt-a-la-tapetklister. Här hemma brukar vi förresten alltid koka havregrynsgröten mycket hårdare än vad jag har sett någon annan göra. Den blir nästan så hård så man kan ställa skeden upp i den.
Sedan det där med att blanda med blåbärssoppa har jag provat, men tycker att det är mycket godare att göra blåbärssoppa för sig och sedan hälla ihop det hela när det är klart. Annars blir det lite som saftismakaroner, makaroner kokta i blandsaft när man inte har någon tomatsås eller så.