Göta kanal i Motala

var helt underbar att åka på nu ikväll.
Jag åkte sträckan Verkstadsområdet till Borenshult 3 varv och det var 6-7 cm vid kanten och säkert 8-9 på mitten.Bitvis var det helt ljudlöst och bitvis något skrovligt, alltså helt sagolikt! Jag hade rekognoserat området lite ovanför(öster om) 3-öresbron som öppet i Söndags och mycket riktigt knakade det när jag började närma mig det området så längre än så in mot stan, begav jag mig inte nu. Fast visst kliar det lite i benen. Det bör vara fin åkning in mot stan på andra sidan bron. Åtminstone nu innan snön kommer. Mvh
 
Trevligt! Själv hann jag bara ta en tur med lånade skridskor på kanalen förra året. Införskaffade egna samma dag som snön kom...

Passerade Verkstan på väg hem från scouterna igår kväll men hade inte en tanke på att isen bar :-( Mildvädret under natten har nog tyvärr gått hårt åt isen, såg inte roligt ut när jag passerade Treöresbron imorse. Får plocka fram skridskorna ur förrådet och inta beredskapsläge inför nästa kallfront...

mvh Rickard
 
Efter att ha gått lite längs kanalen igår kväll och idag ser det rätt så bra ut. På delar av den sträcka som jag åkte på för ett par veckor sedan låg det fortfarande is som det snöade på. Men det var *mycket* blött, och det lär inte ha varit torrare den snön som föll sist idag, så när det nu fryser så blir det nog rätt så hårt i alla fall. Samtidigt var lite av det som jag åkte på helt öppet, och en hel del av resten in mot stan likaså. Så framåt nyårsaftons kväll-nyårsdan kan det nog bli rätt så fint.
Nu är ju inte kanalen det enda stället för långfärdsskridsko här inäheren, men det skall ju köras en visst lopp om halvannan vecka så lite intressant är det ju.
Finns det förresten någon som har koll på den rännaktuella sträckan? Mvh
 
fint igen

var det på sträckan verkstan till Borenshult, men det tunnade ut där stöpisen slutade till 3-4 cm ner emot verkstan och ett millimetertjockt snötäcke låg ovanpå alltihop. Imorgon borde det vara fin åkning på hela sträckan in mot stan. På Boren fanns denna is med lite snö på längs kanten samt en del länge ut. Dessutom fanns det rätt mycket nattgammal is utanför. Mvh
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.