Glömt i Grönbrinks

Jag tror jag glömde en röd cordelette med tillhörande skruvis, märkt med röd o gul tape igår (Lördag den 21/5). Om någon har tagit hand om den kan ni väl höra av er. mail el. 070-9992062

/K
 
Den finns kvar där! Det är bara att åka dit å hämta! Hänger i ett träd precis ovanför Lois Lane-väggen.
 
Sorry, borde givetvis tagit med mig den, men jag var inte säker på att vi var sist på klippan. Hoppas allt ordnar sig.
 
Tog en sväng förbi Grönbrink i kväll men såg ingen slinga/skruvis alls. Tittade särskilt noga på dom ställen som Climbrob inte nämner ;).

Upptäckte faktiskt Grönbrinksberget typ 1973, då jag tillsammans med Bengt Hansson och Kalle Hult utgjorde bergsökarkommitté i den då nybildade Stockholms klätterklubb. Fast klippan såg lite för svår ut då så den kom inte med i vår sammanställning över nya klippor. Bra att ni rensat den åt mig i mellantiden. :)

I Klätterförbundets accessdatabas rekommenderas parkering på "andra stigen till vänster (ridvägen) efter infarten från Fitunavägen. Utrymme finns cirka 30 meter från vägen. Följ sedan stigsystemet i skogen mot berget". Åsyftas den väg som går in till vänster mitt emot den första gruppen av postlådor vid Fitunavägen?
 
Jag har inget direkt minne av några brevlådor, men nu är det några månader sedan jag var där. När man har svängt av huvudvägen mot Fituna åker man nedför en backe. Direkt nedanför backen är det en korsning där en sand/grusväg går in till vänster. Kör in på den (den är av den typen att alla med normal liten bil kör på ettan, alltså ingen autostrada).

Efter en liten bit kommer man till en korsning där flera likadana småvägar möts. Parkera där. Sen får man gå, ganska långt, men hellre det än att vi förlorar ett så bra berg.

Man kör alltså aldrig fram där det finns några hus, gör du det har du kommit för långt.
 
Tack. Jag parkerade på det ställe du först nämnde, och där fanns brevlådor på andra sidan vägen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pajoon statrep glömt på lilla vårdberget Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.