Gissa position

Om mitt minne stämmer borde du vara cirka 500 meter sydväst om Skedbrostugan och att det är Skedbrofjället vi ser i bakgrunden. Har i alla fall stannat och badat i utloppen från Skedbrosjön (eller vad den nu heter) och det såg ut precis som på bilden.

/ Stefan
 
Då gissar jag istället att det är Storvätteshågna vi ser i bakgrunden och att det är någon av småsjöarna nere vid gränsen till Töfsingsdalens nationalpark vi ser på bilden. Lillhån kanske?

/ Stefan
 
Då gissar jag istället att det är Storvätteshågna vi ser i bakgrunden och att det är någon av småsjöarna nere vid gränsen till Töfsingsdalens nationalpark vi ser på bilden. Lillhån kanske?

/ Stefan
Nu är vi rätt! Fotat på bron mellan Särsjöhån och Lillhån precis vid gränsen till Töfsingsdalens nationalpark och det är Storvätteshågna vi ser i bakgrunden.

Din tur!
 
Tyckte väl att det såg bekant ut, även om min första gissning var fel. Fint område Töfsingsdalens!

Då kommer en bild från i Påskas. Vilket fjäll befinner jag mig på?

/ Stefan
 

Bilagor

  • bildfraga.JPEG
    6.3 MB · Visningar: 75
Ingen säger något så jag får väl ge min gissning. Jag har fina bilder från när jag besökte Jättegrytorna utanför Kebnekaise. De liknar de. Sen ser jag också likheten av Skarjas kanjoner. Men det är väl en kanjon?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.