Gissa position

Ledtrådsbilderna kommer här, men de behöns inte, Cievrraláhku är rätt, fast fotoriktningen är snarare sydöst. Man ser Cievrracohkkas karakteristiska topp på bilder. Din tur!
 

Bilagor

  • IMG_0312.jpg
    IMG_0312.jpg
    44.8 KB · Visningar: 363
  • IMG_0204.jpg
    IMG_0204.jpg
    39.8 KB · Visningar: 357
Rätt men ändå fel. Tyckte inte jag såg ravinen, men den finns förstås därborta ändå.

Här i juletider en bild på Tomtens sommarstuga. Vad heter den?
 

Bilagor

  • Foto0310.jpg
    Foto0310.jpg
    63.2 KB · Visningar: 345
Stilen på stugan ser ut som att den finns i Västerbotten, många röda stugor där...
Så för att ringa in området börjar jag gissningen där.

Calle
 
Stilen på stugan ser ut som att den finns i Västerbotten, många röda stugor där...
Så för att ringa in området börjar jag gissningen där.

Calle

Din inringning fungerar utmärkt Calle! Visst är vi i Västerbottenfjällen. Men sååå många röda stugor finns det väl inte att välja mellan? Bilden ger ju ändå en viss bakgrundsinformation.
 
Då gissar jag att det är stugan vid arevattnet som fotografiet visat

Jomenvisst! Din gissning är helt rätt. Vi är alltså rätt nära norska gränsen, en bit norr om Skalmodal. Den här stugan är en i raden av fint renoverade stugor, som vi sett presenterade tidigare här i tråden. Det kostar en hundring att bo här, pengar som man skickar in till länsstyrelsen. Ny bild!
 
Ja det är roligt att stugorna rustas upp och tas om hand. Jag har själv aldrig besökt arevattnetsstugan men området lockar med ett besök.

Här kommer så en ny bild
attachment.php



Vilket namngett vattendrag ska här korsas?
 
Jag brukar göra så här.

1) Klicka på Hantera bifogade filer.
2) Klicka på Välj fil.
3) Dubbelklicka på den valda filen. Den namnges då intill knappen.
4) Dubbelklicka på Ladda upp.
5) Avvakta några sekunder så dyker bildnamnet upp med brun text.
6) Stäng fönstret.
7) Klicka på Förhandsgranska så att det ser bra ut. Annars är det bara att backa tillbaka.
8) Klicka på Skicka svar.

Hälsn Pelle
 
Vi försöker igen! Den syntes när jag förhandsgranskade men något strul har det ju tydligen blivit.

Vilket namngett vattendrag ska här korsas?
 

Bilagor

  • DSC01388.jpg
    DSC01388.jpg
    66.2 KB · Visningar: 247
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.