Gissa position

Olle, ta inte illa upp, men det är fjällbilder som gäller här! Svenska fjällkedjan inklusive förfjällsterrängen, som jag har tolkat tråden. Så mitt förslag är att du genast letar fram en fjällbild i ditt arkiv och lägger ut den. I andra hand kan du överlåta utrymmet till valfri person. Så brukar vi göra när vi har ont om bilder eller kommer att vara off-line och därmed inte kan bevaka inkomna gissningar.

Hälsn Pelle

Hej
Jag såg bara det om "Gissa position" idag under senaste inlägg och svarade, jag är ledsen om jag på något sätt tagit utrymme. Jag överlåter alltså!
 
Tänkte Snavvavagge först, men har för mig att det blocket har "tre kronor". Västra delen av Sarvesvagge kanske, väster om vattendelaren?
 
Det tog ett tag innan jag listade ut att det är Kåtotjåkkamassivet man ser i bakgrunden, tog ännu längre för mig att upptäcka vindskyddet. Du torde alltså befinna dig vid Válffojavrrit.
 
Kåtotjåkka från Sjangeli?

Tycker det ser ut som ett ledkryss bakom stenen. Så du kanske fotar längs leden från Riksgränsen till Unna Allakasstugorna. Min gissning är då att du står någonstans uppe på Sjangeli, eller kanske nära vindskyddet vid Valfojåkka och fotar öster ut, dvs vi ser Kåtotjåkka och Adnjetjårro på bilden.

/ Stefan
 
Javisst är det vindskyddet Valffojarrit som syns skymta på bilden. Snyggt båda två men mäkitalo var ju först!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
I mitten av den vänstra halvan av bilden, vid horisonten tycker jag mig se ett stort fristående fjällmassiv omgivet av låglängt mark framför och till höger, kanske rent av vatten bitvis. Kan det vara Áhkká fotograferat från öster? Får dock inte ihop det exak och kan inte säga något om fotoplatsen. En första gissning dock. Mvh RN
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.