Gissa position

södra halvan av Lappland
tältplatsen ligger just till höger om högra bildkanten
 

Bilagor

  • IMG_2755-800x800.jpg
    IMG_2755-800x800.jpg
    37 KB · Visningar: 415
rätt!

rätt topp och sjö
exakt tältplats är 1km öster om sjön
för de som inte känner till namnen så ligger området 16 km ono om Vindelkroken(som ligger vid Vindelälven norr om Ammarnäs)
 
Fina och lättvandrade områden där i Vindelfjällen. Klurig bildgåta var det i alla fall.
Nu kommer en regntung kvällsbild som kanske också är klurig...vad heter sjön?
Calle
 

Bilagor

  • IMGF_171.jpg
    IMGF_171.jpg
    92.3 KB · Visningar: 426
Sitojaure?

Hmmm, det är ju en minst sagt regntung bild med låga moln. Jag gissar att molnen döljer avslöjande detaljer, men jag tycker att det liknar vyn man ser ungefär från Ribáluokta mot Rinim.
 
Hmmm, det är ju en minst sagt regntung bild med låga moln. Jag gissar att molnen döljer avslöjande detaljer, men jag tycker att det liknar vyn man ser ungefär från Ribáluokta mot Rinim.

Intressant gissning, men det är tyvärr fel. Vi ska längre söderut och fjällen i fonden är omkring 1200 m höga.

Calle
 
Det kanske ser ut så här i Skäckerfjällen när det regnar? I så fall kanske vi ser Mansjön och Sockertoppen där borta i öster?
 
Hit borde man ju åka nån gång, men helst i bättre väder.

Nu tar vi en bro igen. Vad heter vattendraget?
 

Bilagor

  • Foto0140.jpg
    Foto0140.jpg
    66 KB · Visningar: 321
Gps colorado 400t

Finns det någon som har eller vet om vart man kan få tag i installations CD / filerna så man kan komma åt sina filer / information på en GPS
Collorado 400t, dvs dom installations filer som lev vid köp, måste fungera på Windows XP .
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.