Gissa position

avslutad210712

Gäst
Som sagt i desperation så gissar jag att du står norr om Bajip Njourajavri och fotograferar söderut
 
I detta desperata läge måste alla vägar prövas.

Du befinner dig i Goarsavágge och står vid östra änden av sjön Vuolimus-Goarsajávri. Fotoriktning söderut.
Jag var faktiskt på väg mot Kårsavagge men vi är inte där än. Du är ungefär lika långt ifrån som Calle. Sjön är klart större än Vuolimus-Goarsajávri.
 
Du skrev "Kör vidare" om Calles förslag.
Jag gissar på att vi kör lite längre väster ut och ser över Vássejávri mot norr, kanske från Rallarvägen.
Mvh/RN
 
Nu blev det helt rätt! Bra jobbat.
Jag lurades lite omedvetet när jag sa att Baktajaure var närmare än Katterjaure såg jag nu i efterhand.
 
Lite felaktiga ledtrådar gör gissningarna mycket svårare. Tyckte också att Vassijavre utifrån kartan kunde stämma men uppgifterna om foto från led och att Katterjavre låg längre ifrån gjorde att jag inte skrev det jag tänkte.

Senaste bilden är verkligen inte enkel. Stämmer lite med terrängen SV om Rödfjället söder om Tänndalen.

Thure
 
Nu blev det helt rätt! Bra jobbat.
Jag lurades lite omedvetet när jag sa att Baktajaure var närmare än Katterjaure såg jag nu i efterhand.

Vilken tur att ricke inte hade läst alla ledtrådarna!

Vad gäller vinterbilden så kanske din ledtråd är så tydlig att vi står på ett annat Rödfjället, nämligen i Drevfjällets naturreservat nordväst om Fulufjället i Dalarna. Terrängen där borde se ut ungefär så här..........
 
Nej, det var fel tolkat Thure, inte geografiskt i närheten även om det ur en geografisk aspekt är närma (lika eller lika långt är kanske bättre ordval).

Per, det gäller inte färgen utan en geografisk aspekt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.