Gissa position Stockholms län

Hässelby är för långt norrut.

Det större området som vi befinner oss i har ett namn som skulle kunna få oss att tro att det bebos av en viss sorts hantverkare. Namnet har dock ett helt annat ursprung.

För rätt svar så är det dock namnet på just denna plats vi befinner oss på som efterfrågas.
 
Hantverksledtråden är långsökt och kräver kunskap om ett speciellt verktyg som nog inte är så vanligt idag.

Och visst är vi i Nacka kommun. Nu återstår bara att finna det större området samt platsens namn. Tror många här på Utsidan gärna skulle vilja bege sig dit....
 
Sickla är rätt större område. Att sickla är ju något som möbelsnickare kanske gör med en sickel?

Och du har ju rätt Thure, Sickla hör till Södertörn trots allt. Retfullt, andra gången i denna tråd som jag har fel gällande Södertörns utbredning. Pinsamt, lovar bot och bättring till framtida ledtrådar!

Men frågan kvarstår, vilket område, på Sicklaön, befinner jag mig i? Många här på utsidan vill nog dit, framför allt vintertid...
 
Alphyddan är rätt, fotat från ett av husen uppe på toppen av Alphyddevägen åt sydost. Sickla köpkvarter skymtar bakom altanräcket.

Tillbaks till dig Thure.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.