Gissa position Stockholms län

Jag är långt ifrån detta nu då jag är på landet. Men jag gissar på: Ällmoravägen 33, vid busshållplatsen där 805:an från Gullmars'
mvh Anders:)
 
Jag överlämnar kommande bildgåta åt Thure, han är den som gjorde grovjobbet. (Att bara komma in på slutet är inte riktigt bra eller rättvist. Utan Thure skulle inte denna tråd leva vidare.)

Så, varsågod: Lägg gärna in en bild med din fina hund. :giggle:

Anders.
 
Tack Anders men jag har lite bildtorka efter rätt många bidrag sista månaderna.

Du eller någon annan hågad får gärna bidra med en bild. Händer det inget i tråden på ett par dagar så är det inte hela världen, tråden brukar repa sig.

Thure
 
Ok. Lägger upp bild här så att tråden rullar på och inte går i stå’. Denna plats är inte svår att gissa på.

Kan för övrigt starkt rekommendera ett besök här! Fin stuguthyrning och blåsigt.


LF JF.png
 

lipfip

Forumvärd
Haha. Lätt för den som har varit där och läst den lite pinsamma Bellman-skylten som golfgubbarna har ställt upp. Wikipedia om platsen:

”Väster om sjön fanns torpet/gården Dammtorp, där nu golfbanan ligger vid vattnet. Dammtorpet byggdes som torp åt torparen på Söderby runt 1730. Från mitten av 1700-talet blev det bebott av Stockholmare som byggde ut det till ett hus av herrgårdskaraktär. Det brann ner 1911.”

Varsågod, Ture, hoppas att du hittar en bild i alla fall. Trevlig helg!
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.