Gissa leden

Håller med Slan om #178.

#182 var ju en miss, men ok, helt säker var jag ju inte.

Missade svaret på Dynamo, men den här tråden går ju så fort!
(Har ju svarat rätt tidigare men blivit 'snodd på' att lägga upp ett eget foto för folk är så medie-kåta :D )
 
Aha.. Alltså Cratcliffe..

Det är lätt att säga nu i efterhand. men jag tänkte lite på five finger exercise.. men fick det inte riktigt att stämma.

Men "the last unsolved problem on gritstone" är ju the cratcliffe groove. och five finger går mitt emot den.

Jag stod för precis ett år sedan med hotande moln på ingång och tvekade om jag skulle köra eller inte.. det blev tyvärr ett inte..
 
Man kanske ska vara snabbare med att lägga upp resultatet av sina efterforskningar. Kom fram till att det borde vara five finger exercise för en kvart sen, men surfade runt och försökte konfirmera på olika sätt....

Aha.. Alltså Cratcliffe..

Det är lätt att säga nu i efterhand. men jag tänkte lite på five finger exercise.. men fick det inte riktigt att stämma.

Men "the last unsolved problem on gritstone" är ju the cratcliffe groove. och five finger går mitt emot den.

Jag stod för precis ett år sedan med hotande moln på ingång och tvekade om jag skulle köra eller inte.. det blev tyvärr ett inte..
 
Aha.. Alltså Cratcliffe..

Det är lätt att säga nu i efterhand. men jag tänkte lite på five finger exercise.. men fick det inte riktigt att stämma.

Men "the last unsolved problem on gritstone" är ju the cratcliffe groove. och five finger går mitt emot den.

Jag stod för precis ett år sedan med hotande moln på ingång och tvekade om jag skulle köra eller inte.. det blev tyvärr ett inte..

Five finger exercise är korrekt! Bra jobbat! Skitfin led.
 
bump

Nu har det inte hänt nåt på ett tag så jag tar mig friheten.
Inte den bästa bilden jag har på leden, men jag tror det är den roligaste. Rätt lätt tror jag.
Bonus (hur?) för klättraren.
 

Bilagor

  • Vilken.jpg
    Vilken.jpg
    49.7 KB · Visningar: 772
Det verkar som om du måste ge oss en ledtråd Adam, kan det vara Thailand?

Har bara varit i norra Thailand, i Chang Mai och klättrat vid "the Crazy Horse buttress". Känner inte igen de där tuforna eller stalaktiterna därifrån.

Har också klättrat det mesta i Ha Long Bay i norra Vietnam. Känner inte igen det därifrån heller.

Kan det vara Krabi? Railley? PhiPhi? Eller nånstans söderut?

Att döma av rep och quickdraws så är det ju inte DWS hursomhelst..

Var kan det annars vara? Mallorca?
 
Kan absolut vara Thailand :)
Trodde att tillräckligt många skulle ha varit där, tror den är ganska lätt om man varit på stället.
 
Sweet!

Då gissar jag på Tonsai Beach, det är väl populärt? Men leden har jag tyvärr ingen aning om.

Kom igen nu folk, innan den här roliga tävlingen rinner ut i sanden..
 
!

Japp :)
Det var ju inte jag på bilden, men det var jag som 'lurade' upp honom, så du är lite för bra för ditt eget (gissnings) bästa Robin ;) (Å andra sidan var det makarna Bolander som lockade upp mig på leden...)

(Utsidan tyckte att "Japp :) var för kort som inlägg :p )

Då är det alltså "Love for travelling"?
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.