GG The One invigt.

Var i helgen ute och premiärsov i Gossamer Gear The One. Att det var en fröjd att bära är det inget snack om. 485 gram inkl. packpåse och 60 gram tältpinnar.
Uppslagningen medförde inga större problem. Det blev dock en del fixande och trixande med linorna för att få bra spänn i hela tältet. Och ja, det prasslar lika mycket som i instruktionsfilmen på GG´s hemsida när man sätter upp det. När det väl var uppe höll det spänningen bra trots nattens fukt. Dragkedjorna löper bra, men man får nog vara lite försiktig. Ventilationen är det inga som helst fel på. Det är en bra bit ner till marken från "absidens" nedre kant och i övre delen av bakväggen sitter en stor ventil. Lite fukt blir det ju alltid, men den höll sig till taket och var mer av en hinna än droppar. Golvytan motsvarar väl ungefär aktot. Gott om plats för både mig själv och ryggan. Under golvet la jag ut den medfäljande Polycro-duken (superseg gladpack) och slapp därmed fukt genom golvet. Ska vid nästa tur testa att köra utan duken och se vad som händer. På det hela taget är jag glatt överraskad av denna ultralätta skapelse. Fler intryck kommer när jag varit ute mer i det. Lade dock upp några bilder i mitt album för den som är intresserad.

/Jörgen
 
Mycket trevligt -- och bilder på ett lätt tält live också, inte illa ;) Ser fram emot fortsatta testrapporter!
 
Ja, intressant! Ser också fram emot flera testrapporter. Det behövs flera sådana på Utsidan. Kul med bilder också! :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.