Garmont excursion

Hej!

Jag har ett par Scarpa T4 och tycker att konceptet fuktspärr+innersko+plastpjäxa är super på tur för mig som alltid frös om fötterna förut. Men... problemet är att jag har rätt breda fötter så jag köpte alldeles för stor storlek för att komma i pjäxorna, Scarpa har ju väldigt smala läster.

Nu funderar jag på att byta till Garmont Excursion. Finns det någon återförsäljare för dessa i Sverige? Vilken storlek ska jag köpa om jag är tvungen att beställa över nätet (jag har 42,5 och breda fötter som sagt).

Eller har någon något annat alternativ för mig som inte vill frysa på turen och även kunna göra svängar i brant terräng?

Gustaf
 
Hei fra Norge..

Jeg måtte bestille fra utlandet. Excursion var de mjukeste, letteste telemarkstøvlene i plast jeg kunne finne, og Garmont hadde de bredeste lestene.
De er supre, men mine tær er så frihets-elskende at jeg jeg måtte kjøpe for store støvler (jeg bruker 43 - støvlene er 28.5).

Men plaststøvler kan blokkes ut ved hjelp av varme (heat gun eller hårtørker?) - jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte ett nummer mindre og prøvde dette. Nå bruker jeg 3 innersåler (skar bort tærne på to) og tjukke sokker.

Lesten er den samme på Garmont sine andre telemarkmodeller tror jeg - så gå i butikken og prøv for eksempel syner-G for å finne rett størrelse.
 
Jag har en föregångare

Garmont Libero som jag är nöjd med. Dessa köpte jag på Sportkompaniet Tip Top på Kungsgatan i Sthlm. Skulle tro att Garmont Excursion finns att få tag på i Sverige i och med att Utemagasinet haft med skorna i en översikt. Enligt Garmont.com så är svensk återförsäljare Sportmarket AB
Box 807-16928-Solna
Fax: 46 84702801
Mr. Johan.Engstrand
johan.engstrand@sportmarket.nu men kanske är de snarare svensk agent?

Annars så finns förstås Telemark Pyrennees http://www.telemark-pyrenees.com/shop/product_info.php?cPath=1_10_324_311&products_id=3478


Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Scarpa T3, garmont libero. Turskidåkning 6

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.