• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Funkar detta forum?

Att hitta någon att klättra med har i alla tider varit ett av dom största hindren för att på allvar komma igång med klättringen t.ex. efter en nybörjarkurs, såvida man inte redan är kompis med någon aktiv klättrare.

Även "etablerade" klättrare kan ibland ha svårt att hitta klätterkompisar. Är nätverket litet och inskränkt till ett par tre trogna klättervänner så kan man inte vara säker på att någon av dessa har möjlighet att ge sig ut i berget när man själv vill.

Matchning via Internet har ju funnits ett bra tag nu för olika syften. Det skulle vara kul att få veta ifall detta forum funkar bra för att hitta klätterkompisar såväl för inomhus- som utomhusklättring.

Kan inte någon/några som annonserat här berätta om dom har lyckats hitta någon/några klätterkompisar på detta sätt.
 
Ja

Jag och min kompis letade efter en deltagare till vår MT Blanc resa i sommras.
Vi skrev ett inlägg här och lyckades på så sätt få tag i en tredje deltagare.

Det hela fungerade bra. Vi låg väldigt nära varandra konditionsmässigt och matchade varandra bra när det gällde erfarenhet och personlighet.

Att få tag i någon som ligger på samma nivå för regelbunden klättring kanske är något svårare.

MVH
zzeezz
 
Japp

Jag fick dålig respons precis när jag la ut "annonsen" men sen trillade det in flera svar. Tycker att vissas profiler är lite tunna, men man kanske inte vill dela med sig av allt...
Jag lyckades hitta ett par klätterkompisar. Hittade faktiskt en som gillar klättring lika mycket som jag. Han vill alltid klättra :)
 
Forumet funkar!

Det här forumet är en ypperlig tillgång för alla som söker klätterkompisar.
Nästan alla mina klätterkompisar har jag fått kontakt med via utsidan.se eller andra klättersidor.
 
Det var nu länge sen jag sökte repkompis över detta forum, men jag har gjort det och minns att det funkade bra. En någorlunda väl ifylld profil ökar nog möjligheterna till svar, avseende både antal och träffsäkerhet. Är man lite aktiv här så har man snart ett litet gäng repkompisar.

Repkompisar behöver man ju många, för att få till det när man verkligen kan klättra - man behöver ju vara två och man behöver få sina i värsta fall sällsynta lediga stunder med vackert väder att synka och det är inte alltid så lätt.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.