Funderingar kring Nanok Endurance sovsäckar...

Hej allihop!
Är i färd med att köpa en sovsäck för vinterbruk och har tittat lite på Nanok Endurance -10 hos Recon. Någon som har provat dessa säckar, eller hört något kring dem? Hur är de att beställa ifrån?
De ligger onekligen i rätt bra pris, kanske finns det andra i samma prisklass?
En del frågor på en gång, men jag hoppas det går bra ändå...
Hälsningar
/Daniel
 
Endurance -25

Heisann!

Jeg er hundefører i norske forsvaret og bruker en Endurance -25 i tjeneste. Jeg er en person som fryser ganske lett, men jeg har aldri blitt kald i denne posen. I februar i år lå jeg 10 dager alene i telt med denne, i temperaturer fra -10 til -30 og jeg var aldri kald. De gangene jeg har prøvd å ha undrtøy i posen har jeg blitt så varm at jeg har våknet gjennombløt av svette.

Posen virker å være veldig solid, og de to glidelåsene gjør den lett og ventilere slik at den blir komfortabel over ett stort temperatur område.

Det som er negativt med posen (gjelder hvertfall -25) er at den er ganske stiv/tykk slik at det er vanskelig å snøre igjen rundt ansiktet uten å stramme så hardt at du kjenner stramme snoren mot nakken/kroppen. Posen er også veldig stor og tung, jeg trur aldri jeg har brukt den på turer i fritiden, nettopp p.g.a. vekten.

Ettersom jeg ikke har betalt for posen, vet jeg ikke prisen på den og kan ikke utale meg om hva du får for pengene. Derimot trur jeg at -10 posen er en bedre allround pose. Hvis denne er en god del lettere og pakker mindre skal nok det være ett godt kjøp. Nanok holder hvertfall hva de lover når det gjelder temperatur.

H.
 
eldaniel; sa:
Hej allihop!
Är i färd med att köpa en sovsäck för vinterbruk och har tittat lite på Nanok Endurance -10 hos Recon. Någon som har provat dessa säckar, eller hört något kring dem? Hur är de att beställa ifrån?
De ligger onekligen i rätt bra pris, kanske finns det andra i samma prisklass?
En del frågor på en gång, men jag hoppas det går bra ändå...
Hälsningar
/Daniel

Tjena, jag har noll-säcken som förstärkning till min dunsäck vid temperaturer under 25 minus. De två blixtlåsöppningarna gör säcken lite tyngre men också att säcken blir användbar som förstärkningsplagg när man sitter i tältet och smälter snö m m något som jag ville ha. En bra syntetsäck tycker jag .-). Kan tillägga, att om jag inte använde pulka vintertid utan enbart bar i säck, så skulle jag skaffa en tjockare dunsäck istället för att få ner vikt och volym.

//J
[Ändrat av joru 2005-12-05 kl 13:02]
 
Tack för hjälpen! Just vikten tycks vara ett problem, ska kolla upp det, det är alltid skönt att kunna hålla packningen så lätt som möjligt!
/Daniel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.