Fulfingers

Fick idag mina kinesiska fulfungers från ding dong chen. Sjukt nice hittills, iaf för 200 spänn.

6032732764_fcbf0a0f7d_z.jpg


Återkommer med recension efter lite mer testning.
 
dealextreme.com. Glöm inte vem som hade dem först! Hehehe! Vibram kommer skicka ut sina agenter nu. Seriöst, känns jättebra. Lite grövre sula med mer mönster än originalet, men ack så skna ändå.
 
Jag beställde tidigare ett par bruna från www.dealextreme.com till sambon...
Ding Dong Chen behagade då skicka ett par 43or istället för de 40or som beställts, så det blev jag som fick äran att testa dem.
Grövre sula än Fivefinger KSO som jag har sen tidigare, stummare tyg och svettigare inuti. Annars för lite mer pengar än 200:- så blir betyget gott.
 
Jag beställde tidigare ett par bruna från www.dealextreme.com till sambon...
Ding Dong Chen behagade då skicka ett par 43or istället för de 40or som beställts, så det blev jag som fick äran att testa dem.
Grövre sula än Fivefinger KSO som jag har sen tidigare, stummare tyg och svettigare inuti. Annars för lite mer pengar än 200:- så blir betyget gott.


Damn, jag var inte först alltså!
 
Kuuul

Har spanat på sånna där, men kanske lite på skoj å priset på Vibrams grejjor går bort - men det här kan man ju kanske...

# Hur är de i storleken... typ "svensk" läst och normala, eller borde man pga skotyp eller annat skäl skaffa en aaaaning små?
(Jag ligger sådär mellan 45 å 46, vilket bli 47 med sockor och 45 för tajta fotbollsskor)

# "Svettigare inuti" låter lite obra... berätta mer... varmare eller plastig känsla eller...

# ...å hur är de där "läderbitarna" ?... självsprickande galon, stenhårt ??

MEN, det verkar inte finnas 38'or (till dottern)... äsch!
 
Jag har 45-46 vanligtvis, 47 på mina lundhags. Kör med 46 i dessa, funkar, de är rätt elastiska. Har haft på mig dem i ett par timmar, inte så svettiga. Lädret är väl som annat syntetläder, helt ok, men kommer väl bli fult först. Jag ska försöka vandra i dem, men mest är de till för träning.
 
43orna passar mig bra som annars har 43-44 i storlek, kanske lite snäva breddledes på mitten. Sen lär de vara jobbiga att få på om man har höga fötter då tyget är såpass stumt.

Jag upplever att de är svettigare än KSO, framförallt undertill, pga av att 'tyget' i fasta innersulan är tätare/plastigare. Har precis fått hem ett par Bola Ten toes-strumpor som borde hjälpa till lite.

I övrigt känns de som mer 'skor' än KSO, pga tjockare sula, tyget och allmänkänslan - de är inte lika följsamma på foten.

Har inte hittat nånting att anmärka på kvalitetsmässigt än så länge.

För de pengarna så är de helt klart godkända.

sku_52946_7.jpg


sku_52946_3.jpg


sku_52946_5.jpg
 
Provade en

kompis 5-fingers. Skön känsla väl på men med mina breda och höga fötter så tog det mer än 5 minuter att få på skorna.

Går bort av det skälet.

Thure
 
Jag har varit inne på dealextreme och letat efter de där skorna men hittar de fasiken inte.... Vad ska man söka på i fältet :) ?

mvh // Johannes
 
Hur är fulfingers på blött underlag?

Det tar alltid tid att få på sig Five-Fingers i början, när man använt dem ett tag så glider de på ganska lätt. Låter man dem sedan ligga orörda i någon månad får man börja om processen.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.