• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

För lågt intresse.

Jag har föreslagit en vandring 28-29 augusti. Då det hittills inte finns intresse för det, avslutar jag mitt engagemang. Skulle någon vara intresserad, så är det bara att organisera någonting.
Naturligtvis återkommer jag med engagemang vid senare tillfällen.
Arne.
 
Jag kan inte längre sista helgen i okt.

Återkommer med nya glada idéer vid nästa tillfälle min arbetsgivare behagar ge mig ledigt en helg :)

Må bäst allihopa!
 
Vandring till Paradiset 21:e - 22:e oktober

Efter att kontrollerat almanackan och utrustningen så förslår jag en vandring på Sörmlandsleden lördag 21:e oktober och söndagen 22:e oktober.

Sträckan blir Hemfosa - Paradiset(14km) på lördag och Paradiset - Rudan (13km) på söndagen.

Samling kl 10.00 såväl på lördag(Hemfosa) som på söndag(Paradiset). Allmänna kommunikationer finns på alla platser om man bara vill gå en dag eller om man vill vara ute bägge dagarna.

En bild från förra vandringen finns på http://www.artmann.se.

På återseende
Casi
 
Paradiset

Detta var ett mycket trevligt initiativ. Mycket möjligt jag dyker upp i Hemfosa på lördagen...

Jag kom dock från Tungelsta idag, vi gick från Rudan, Haninge, men tog en genväg em bit bort från paradiset (lördagen den 14:e oktober) tillsammans med en kompis.

Vägen till Paradiset från Rudan är märkt med en stor orange skjylt som lyder "ÄLGJAKT PÅGÅR". Vet inte om det är makabert sammanträffande, men man kan väl skatta sig lycklig att man inte gick där igår, fredag den 13:e, på vägen till "paradiset". ;-)

Nåväl, vi valde en snabbare väg mot tungelsta, eftersom det börjat mörkna.

Vi mötte två killar från Friluftsfrämjandet. De rekade inför att ta med några tonåringar till Paradiset nästa lördag. Jag vet inte hur stor lägerplatsen är... men det kan vara värt att känna till.
 
Östergötland

Finns det några likasinnade i östergötland ?

(För det bor väl intresserade även utanför Sthm & Gbg)


Mvh Magnus
 
Re: Bra Idé!

vici; sa:
Mingelgrupp! Vilken bra idé.. men finns det några gbg:are som vill ut i naturen?

vic

Kom med ett förslag så ska du se att det dyker upp ett helt gäng. Det gjorde det ju senast vi var i Sandsjöbacka. Nån annan får gärna komma med nåt också.
 
Ändring.

Då ingen har visat intresse för helgvandringen 28-29 oktober, så ordnar jag ingenting då. Men Lördagen den 4:e november Planerar jag vandring, kajakpaddling, klättring, restaurangbesök, eller vad som passar för det väder och de önskemål som finns. Allt i och söder om Magelungen vid Farsta.
Du som tänker vara med bör anmäla det, så att jag kan planera dagen.
Arne.
 
Lost in paradise

Jag hoppas att ingen mötte upp för singlevandring idag.

Då ingen hörde av sig innan fredag kväll och SMHI med stor sannolighet lovade regn under hela helgen så stannade jag kvar i sängvärmen på lördag morgon.

Vi får hoppas på bättre väder och fler intresserad någon annan gång.

Mvh Casi
 
Alone in paradise

Casi, jag dök faktiskt upp på lördagen men jag är inte ond på dig eftersom jag inte anmält intresse. Fick syn på arrangemanget först kvällen innan. Vad jag vet så var det inte någon annan som dök upp. Jag var den enda som klev av pendeln - det var lite spooky nästan - så jag misstänkte att det inte skulle dyka upp nån mer. Hade hunnit se i forumet att intresset var minimalt. Jag väntade vid pendelstationen till 10:05 innan jag letade mig fram till leden. Första ggn jag knatade på s-leden och ingen karta hade jag med mig - lite extra spänning. Jag chansade på att paradiset låg söderut och hamnade till slut i ösmo =). Vandringen var helt ok, speciellt första delen var fin. Det var ganska så blött, vatten över anklarna när man stod på spången på ett par ställen - gott med höga kängor i såna lägen. Vädret helt ok, vindstilla och bara minimalt med dugg ibland. Såg inte en människa innan ösmo bortsett från de hästtjejer som pekade ut vägen till leden åt mig.

/L
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.