• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftssinglar.

Fick precis Utsidan nyhetsbrev, där denna tråd var med och ett förslag om att lägga in ev träffar i Utsidans kalender. Mycket bra förslag tycker jag eftersom det verkar vara lite smått rörigt i denna tråden...
 
Re: Re: Göteborg / Mölndal på söndag

annaepc; sa:
Hmm, fast Sandsjöbacka ligger sydväst om Mölndal. I reservatet går Sandsjöbackaleden mellan Askim o Kungsbacka. Bohusleden går på östra sidan. Man kan ju iofs gå där också...
Hittade några alternativa kollektivtrafikvarianter för Sandsjöbacka med startpunkter:
1. Askims Svartmosse (buss)
2. Billdal/Bräckan (buss)
3. Kållered/Bölet (buss)
4. Mitt i reservatet mellan Lindome o Lindås (tåg+buss)
5. Kungsbacka/Kyrkobyn Dale (tåg+buss)
Jag hänger på oavsett alternativ. Jag kanske inte kan vara med hela tiden men jag får försöka sy ihop min söndag så att jag kan vara med på så mycket som möjligt.
Jag pejlar av läget sent på lördag kväll för att klura ut vart jag ska ta vägen på söndag. :)
 
Beslut!!

Hej Göteborgare!
Lite veligt har det varit och ingen har kunnat sätta ner foten och säga: nu gör vi så här.
Efter några diskussioner per mail idag kommer det att bli en vandring i morgon. Ett väldigt sent beslut, men ni som har möjlighet att vara med, meddela mig.

Vi tar buss till Billdal, hpl Lyckhem som är precis vid kanten av Sandsjöbacka. Samlas vid hållplatsen kl 11. Buss 80 avgår från Nils Ericsonsplatsen kl 10.35.
Går runt store mosse/Fisjön. Avslutar antingen i Kållered, Askim eller Billdal beroende på vad vi tycker längs vägen. Allmänna kommunikationer
finns ju på alla ställena.
Karta över det här området har jag lagt upp här
http://annaepc.wordpress.com/files/2006/09/img_0001.JPG
(sorry hade inte nån skanner så det fick bli ett foto...)
Ta med egen matsäck.
 
djäklarns, sitter här nyss uppstigen från di döde och hade gärna hängt med! Har för litet tid till förfogande idag. Hoppas att ni får en go tur i alla fall!
 
Stockholmsturer?

Oj, vilket fynd att hitta hit! Singelturer behövs, helt klart.

Blev det någon stockholmstur? Jag hakar gärna på framöver - gärna en endagsvandring någon lördag eller söndag i oktober.

Hör av er!

Sara
 
Friluftsdag

Hur var helgens vandring?
Om det finns intresse, ordnar jag en friluftsdag med kajakpaddling i Magelungen, vandring och annat trevligt På Lördag 7/10.
Arne.
 
ratface; sa:
djäklarns, sitter här nyss uppstigen från di döde och hade gärna hängt med! Har för litet tid till förfogande idag. Hoppas att ni får en go tur i alla fall!
Vi fick en go tur i Sandsjöbackareservatet. Mikael, Malte, Marika, Fredrik, Patrik, Per, Andreas o undertecknad fick uppleva väldigt varierad terräng - granskog, öppna fält, bergknallar, mosse och en golfbana(!) när vi gick längs Torrekullaleden på söndagen. Skönt väder, trevligt sällskap och närmare 15 km vandring. Tror vi var lite lagom trötta allihop när vi kom hem med våra leriga skor :)
 
annaepc; sa:
Vi fick en go tur i Sandsjöbackareservatet. Mikael, Malte, Marika, Fredrik, Patrik, Per, Andreas o undertecknad fick uppleva väldigt varierad terräng - granskog, öppna fält, bergknallar, mosse och en golfbana(!) när vi gick längs Torrekullaleden på söndagen.
När jag skulle traska vidare mot Åbro och Peppared så upptäckte jag att golfbanorna - jo, det är faktiskt två stycken även om vi i princip undvek den i Alvered - brett ut sig rätt rejält. Jag ser fram emot den nya utgåvan av orienteringskartan över Balltorp... ;)
 
Mycket lyckat längs Sörmlandsleden

Vi hade en bra rutt, badväder och trevligt sällskap.
Bilder kommer inom kort :)
Mvh Casi
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda friluftssinglar...vill ni klättra? Träffar 3
ypsilon Friluftssinglar / Göteborg Träffar 18

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.