• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Frilufts-kompis i Norrland?

Jag är en frilufts-intresserad 27-årig tjej, boende i södra Lappland som tröttnat på att inte ha någon/några likasinnade att bege sig ut på äventyr med. Jag gillar löpning, längdskidor, vandring, kajak-paddling och ute-liv i allmänhet. Finns det fler än jag som vill ha sällskap? Som vill sticka ut på en tur ibland? Hör av er! Vore roligt om vi inte bodde alltför långt ifrån varandra.

Vi ses!
/Nina
 
Söker oxå friluftskompis

Hejsan!

Jag är också ute efter en friluftskompis och trött på att inte ha någon likasinnad i närheten. Jag gillar jakt, vandring, paddling, klättring och egentligen de flesta utomhusaktiviteterna. Jag är 28 år och bor i Skellefteå. Var bor du någonstans?

Mvh.
Mona
 
Tjena!

Tycker att det skulle vara kul att lära känna likasinnade, snack lite utrustning-vandring mellan varven och oxå vandra med om personkemin stämmer!

Bor i Piteå, så skriv en rad...hoppas hinna ut nu en sista gång i höst, kanske nästa vecka!

Mvh Anders
 
Ska faktiskt åka ner till Åre i helgen och gå kurs i veckan som kommer. Funderade på Sylarna nästa helg, men känner att två dagar är lite kort. - Det finns i varje fall plats i bilen om någon vill ner åt det hållet en vecka. Åka bil själv är lite segt.
 
kul med frilufsare!

hej!
verkar ju finnas lite norrlänningar som oxå vill ut tillsammans i naturen!(har följt stockholmarnas försök att få ihop någon sorts träffar, men verkar körigt...:)) -Jag gillar det mesta i frilutftsväg och hakar gärna på tex cykling i skog, vandring, terränglöpning, paddling, telemark etc. Bor oxå i Skellefteå!
/ karin
 
Så trevligt att det verkar finnas flera friluftsintresserade även i norra Sverige. Karin, kul med en till person i Skellefteå :) Hur många skulle då vilja hitta på något eller i alla fall träffas för att se om vi skulle kunna komma överrens :)

Mvh.
Mona
 
Hej hej!

Va kul med lite friluftsare i norra delen av landet..
Jag är väldigt intresserad av att hänga på era upptåg.
Är öppen för det mesta bara tid finnes..
 
Hittar gärna på nåt inom snar framtid!... lever själv med barn varannan vecka och då är det rätt fullt upp, men däremellan gott om tid! Vad skulle vi kunna göra i höstregnet? Cykling i skog kanske? eller plocka trattisar? -nåt bra förslag?!
 
Ridning?

Hej!
Jag blev ny medlem idag och hamnade här! Det vore kul att träffas och frilufsa lite med andra norrlänningar. Men jag bor i Umeå, gör någon annan det? Vore det inte kul att kolla om det finns nån bra turridning i skogen nån lördag el söndag?
 
Att träffas vore roligt, jag gillar både att cykla och rida och en massa annat men just nu har jag för ovanlighetens skull drabbats ev en besvärlig förkylning :( Men vi skulle kunna träffas och göra något lugnare typ promenera eller fika eller någonting? Hur ser det ut till veckan?

Mvh. Mona
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.