Frågor om KM rimfaxe!

Damjacka förvisso,
Men alltså , jag skrev ju att personalens "hovbutik" i åre sa att det knappt är märkbar skillnad på dam/herr i JUST rimfaxe!!! Hur ska man tolka det???

Ang. "kasta skit"
Kan man inte diskutera ett enskilt plagg med lite objektivitet?

Måste man antingen hata el. avguda ett märke, och iså fall försvara varje enskild detalj in i döden?
lite distans tycks alltid fattas när hypade märken diskuteras

Har tidigare inte skrivit en rad om mina 12 år gamla bifrost och megin cutan som började falla isär efter ca. 1,5 års användning, då endast handtvättade i hårschampoo,

lleberg: Menar du att det är viktigare att det är "tätt&dragfritt" vid kragen än att man får plats med ett mellanlager på/runt huvud nacke hals(läs:balaklava) och fortfarande kunna ha huvan uppe med stängd krage?

Jag kanske missförtår dig, du kanske kan ha det, och sen är det tätt?

Nu vill jag inte spekulera mer, innan jag provat en (nydesignad?) herrmodell,
Förhoppningsvis blir jag nöjd , och får äta upp allt jag skrivit!
 
Säkert så att den som stod i Hovbutiken inte satt inne med exakt kunskap i hur stor den var kring axlar och över armar, hals. Områden som i de allra flesta fall är mindre för kvinnor än för män. Det är inte konstigt. Dock kanske försäljaren i fråga skulle ha sagt som det var, jag är inte säker men jag kan kolla, alla är ju tyrvärr inte sådana. Speciellt när det gäller försäljare så skulle jag säga att dom tenderar att sälja, vad det är är inte så jävla noga.

Men en grundregel som jag brukar använda mig av tjejkläder - för tjejer. Killkläder för killar. Funkar bra för mig ;-)
 
Han tog sig faktiskt tid att prova jackan ,både dam/herr varianten med mig kvar telefonen!
all heder åt det bemötandet!

vi hade typ samma längd/vikt ,,,Men, jag frågade aldrig vad han hade på sig, t-shirt kanske?
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.