Formatera kort?

Hej.
Jag köpte ett SanDisk Ultra 2 micro SD kort på 1 Gb hos ett företag. När kortet levereras så har det formatet RAW, jag har stoppat det i en kortläsare och kopplat det till min dator. Det dyker upp som en ny disk, när jag försöker att formatera kortet med FAT (jag ska ha kortet i en 60csx) så får jag bara meddelandet "formateringen slutfördes inte".
Jag har även prövat att sätta kortet i en kamera och formatera det där, men det fungerar inte heller.
Fel på kortet eller?
Finns det några "säkra kort" som ni vet fungerar med 60 csx?

Patrix
 
1 GB i 60Csx?

Jag har exakt samma problem som du. Att sätta devicen i "Mass storage mode" löser inte problemet. Man får alltid beskedet att "formateringen slutfördes inte"

Finns det någon på forumet som har lycktas använda "Sandisk microSD Ultra 2 1GB" i en 60Csx?

Enligt Garmin skall det inte gå!? Från deras support: "The Maximum Micro SD memory card that can be used in the x series is a 256mb card...". Jag är lite skeptisk till den uppgiften dock(blir lite för IT tekniskt om jag skall försöka förklara vad min skepsis grundar sig på)... ett antal personer på http://forums.groundspeak.com/gc/ använder uppenbarligen kort på en 1GB i 60Csx.

Så frågan är finns det nån som använder 1GB i en 60Csx här på forumet?

/
 
Jepp, jag har ett sandisk 1gb microSD i min 60csx, och det fungerar utmärkt. Däremot tror jag inte det är ett ultra2 som du har.
MVH
Gustav
 
patrix10; sa:
Hej.
Jag köpte ett SanDisk Ultra 2 micro SD kort på 1 Gb hos ett företag. När kortet levereras så har det formatet RAW, jag har stoppat det i en kortläsare och kopplat det till min dator. Det dyker upp som en ny disk, när jag försöker att formatera kortet med FAT (jag ska ha kortet i en 60csx) så får jag bara meddelandet "formateringen slutfördes inte".
Jag har även prövat att sätta kortet i en kamera och formatera det där, men det fungerar inte heller.
Fel på kortet eller?
Finns det några "säkra kort" som ni vet fungerar med 60 csx?

Patrix

Tänkte först att FAT (dvs FAT16) hade nån storleksbegränsning som satte stopp, men det ska ju vara vid 2GB, så det borde det inte vara. Fungerar det att formatera med FAT32? För mig var det inga problem med mitt 512MB-kort.
 
Nej, jag har prövat att formatera kortet både med FAT och FAT32, men det fungerar inte. Möjligt att det inte fungerat med SanDisk1 Gb Ultra2 kort, har pratat med leverantören och bett dom skicka ett kort utan Ultra 2.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.