För liten stilsort

Skulle vilja ha brödtexten i foruminläggen och recentionerna kanske även i andra delar av Utsidan snäppet större och mer lättläst. Kan jag ställa in det själv? Annars så vore jag tacksam om ni ökade upp textstorleken lite mera som default.

Thure ;)
 
Senast ändrad:
Prova att hålla in Ctrl knappen och scrolla med hjulet på musen. Det brukar funka på de flesta datorer...
 
Prova att hålla in Ctrl knappen och scrolla med hjulet på musen. Det brukar funka på de flesta datorer...

Det blir väl större text för alla sajter man går till då. Då måste man ställa tillbaka när man går från Utsidan. En möjlighet att ha större default text tycker jag verkar som en bra ide.
 
Ctrl - mushjul eller Ctrl -plus/minus fungerar bra på utsidan för mig.

Men som sagt: Det påverkar ju andra sidor med så det är bara en nödlösning. Även om jag har bra syn, så håller jag med om att storleken på utsidans brödtext borde upp.
 
Ctrl - mushjul eller Ctrl -plus/minus fungerar bra på utsidan för mig.

Men som sagt: Det påverkar ju andra sidor med så det är bara en nödlösning. Även om jag har bra syn, så håller jag med om att storleken på utsidans brödtext borde upp.


Instämmer i kören att brödtexten behöver bli större. Nu är den ju nästan lika liten och svårläst som det finstilta på ett lånekontrakt hos en åpen-minded bank (åpen = girig på västgötska) :( . Tyvärr verkar inte skrollhjul eller Ctrl + funka för mig.
/Niklas
 
Senast ändrad:
Ctrl - mushjul eller Ctrl -plus/minus fungerar bra på utsidan för mig.

Fungerade bra hemma men går inte på jobbets datorer. Men layouten och överblicken blir klart sämre om man ökar stilsorten med Ctrl - mushjul eller Ctrl -plus/minus.

Jag har känslan av att utrymmet för brödtexten är rätt mycket mindre nu med nya designen jämfört med 2.0.

Inte optimalt ännu är mitt omdöme.

Thure
 

talthoff

Forumvärd
Flera av er tycker att texten blir för liten, är det störst problem i forumet ?
Eller är det okey när man läser ex. en vanlig artikel ?


-Thomas
 
Thomas, jag är en av dem som klagat på det här tidigare. Gör gärna texten överlag större om det inte är för jobbigt ;).

~Paul~
 
Flera av er tycker att texten blir för liten, är det störst problem i forumet ?
Eller är det okey när man läser ex. en vanlig artikel ?


-Thomas

Det märks mest i forumen, men artiklarna kunde gott få större stil också.

Svårast att läsa är det faktiskt i den här edit-rutan som jag just nu skriver i. Jag kommer flera gånger på mig själv med att luta näsan mot skärmen för att se om jag stavat rätt.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.