Flyg och färjepriser

Mina planer för sommaren går lite hit och dit men målet är en fjällvandring men vart är frågan.

Ett mål är Padjelanta, troligen Ritsem - Stalolokta och med flyg åter till Ritsem. Är det någon som har några tips och uppfattning om
- priser på färja
- priser på flyg
- att köpa fisk på vägen
- mat
osv ?

Jag har försökt ringa fjällflyget men får ingetsvar och hoppas det fins svar här.

Tack på förhand.
 
Här finns priser och tider... från stalo och "ut" eller tvärt om..

Fisk och lite annat gott fanns att köpa av samerna för några år sedan när jag var där .. röding är det väl som gäller har jag för mig .. kostade inte en förmögenhet vad jag minns - och god var den absolut=)
Mvh
/Henrik
 
Flyg eller ta buss till Norge

Det är pga stark konkurrens inte så dyrt att flyga i Norge. Flyg till Bodø eller ta bussen från Skelefteå till Fauske. Från Fauske/Bodø går det bussar till Sulitjelma. Därifrån är det bara en dagsmarch till Padjelanta i høgalpin teräng (Suliskongen + 1900 m). Då slipper jag, och alla andra fjällvandrare, støras av en massa flyg i och omkring nationalparken. Turistflyg i fjällen är väl ganska onødigt... Vet att detta tema redan diskuterats på utsidan. Behøver inte diskutera det igen men så länge du inte är handikappad så kan du gå.

Med vänlig hälsning David
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.